آغاز به‌کار صندوق توسعه حمل‌ونقل با سرمایه اولیه ۱۹۰۰۰ میلیارد تومان

وزیر راه و شهرسازی از آٰغاز به کار صندوق توسعه حمل‌ونقل با سرمایه اولیه ۱۹ هزار میلیارد تومانی بر اساس اولویت‌بندی پروژه ها خبر داد و گفت: از فعالان اقتصادی برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های واقع در کریدورهای ترانزیتی دعوت به عمل می‌آید.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی محمد اسلامی با اشاره به تصویب اساس‌نامه صندوق توسعه حمل‌ونقل اظهار کرد: به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی در قانون برنامه ششم توسعه، احکام دائمی با هدف ایجاد ظرفیت مالی برای توسعه و تحرک حوزه حمل و نقل قرار گرفت.

وی افزود: بر اساس آن دولت مکلف به تشکیل صندوقی برای توسعه حمل و نقل شد که اساس نامه آن روز چهارشنبه در هیئت دولت به تصویب رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سرمایه اولیه ۱۹ هزار میلیارد تومانی صندوق توسعه حمل و نقل، گفت: این صندوق کار خود را بر اساس اولویت بندی پروژه های حمل‌ونقل آغاز خواهد کرد و امیدواریم با افزایش حجم سرمایه این صندوق در سال آینده شاهد سرعت بخشی به تحقق اهداف حمل‌ونقل کشور باشیم.

اسلامی بخش خصوصی را موتور مهم توسعه کشور دانست و گفت: با تکمیل زیرساخت‌ها و مشارکت بخش خصوصی شرایط مناسب  برای مردم و فعالان بخش خصوصی ایجاد خواهد شد و در همین موقعیت از فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در پروژه‌های زیربنایی واقع در کریدورهای ترانزیتی دعوت به عمل می‌آید.

دولت با هدف ایجاد ساز و کار تجهیز و تأمین منابع مالی پایدار برای توسعه زیرساخت ناوگان حمل و نقل کشور و ارتقای ایمنی و افزایش سطح خدمات حمل و نقل کالا و مسافر، اساسنامه صندوق توسعه حمل و نقل را به تصویب رساند.

همچنین تشویق، حمایت و مشارکت در تأمین مالی و سرمایه گذاری داخلی و خارجی در ساخت، توسعه، تجهیز، بهسازی، نوسازی، نگهداری، بهره برداری زیرساخت های شبکه ناوگان حمل و نقل کشور، اعطای تسهیلات به متقاضیان سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل از طریق بانک های عامل، حمایت و تشویق صنایع و شرکت های دانش بنیان مرتبط با حوزه حمل و نقل از جمله فعالیت های صندوق یاد شده است.

از دیگر فعالیت های صندوق توسعه حمل و نقل می توان به بیمه سرمایه گذاری در حوزه حمل و نقل و ارایه تضامین به متقاضیان، حمایت از تهیه و ارایه بسته های سرمایه گذاری، ارایه خدمات از طریق بانک های عامل به شرکت های لیزینگ جهت فروش اقساطی ناوگان حمل و نقل عمومی به منظور نوسازی ناوگان و مشارکت در شرکت پروژه های زیرساختی حمل و نقل اشاره کرد.

کد خبر 360702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.