دانشجویان زمینه اعتلای کشور را فراهم کنند

امام جمعه تیران و کرون گفت: دانشجویان با فراگیری مهارت، کارآفرینی و تولید زمینه اعتلای کشور را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، حجت‌الاسلام حسین رشیدیان در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز دانشجو، اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های مهم پیشرفت کشور رشد و توسعه زمینه‌های علمی و دانشگاهی است که این موضوع با گذر زمان و پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سطح بین المللی به دست آمده است.

وی افزود: دانشجویان با فراگیری مهارت، کارآفرینی و تولید، زمینه اعتلای کشور را فراهم کنند و افزایش جایگاه علمی کشور را با فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی پیش ببرند.

امام جمعه تیران وکرون با بیان اینکه استکبارستیزی دانشجویان عامل نامگذاری ۱۶ آذرماه بود، تصریح‌ کرد: این روحیه باید در بین دانشجویان و اساتید دانشگاهی هم حفظ شود و همواره با روحیه دشمن ستیزی، انقلابی و جهادی در مسیر علم و دانش و خدمت به جامعه گام بردارند.

وی ادامه داد: دانشجویان جایگاه مهمی در کشور دارند و باید با روحیه انقلابی و جهادی و توجه به توان داخلی مسیر پیشرفت و توسعه کشور را بیش از بیش فراهم کنند و نسبت به توانمندی های داخلی امیدوار باشند و نگذارند که امیدها به بیرون از کشور باشد بلکه امید به داخل و توان داخل مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام رشیدیان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در عرصه‌های بین المللی جایگاه مهمی پیدا کرده، خاطرنشان‌کرد: دولت آمریکا به دلیل ظلم کردن و بی توجهی به حقوق مردم جهان منزوی شده است و جایگاه خود را از دست داده است.

وی یادآور شد: کشتار مردم مظلوم بحرین و یمن را هیچ دولت و سازمانی پاسخگو نیست بلکه باید دولت‌های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل این مسائل و واقعیت‌های جهان را بررسی و پیگیری و از چنین اتفاقاتی جلوگیری کنند.

امام جمعه تیران و کرون با بیان اینکه رژیم بعث عراق باید خسارت‌های دوران جنگ را پرداخت کند، اضافه‌ کرد: مسئولان کشور این دسته موضوعات مربوط به کشور را پیگیری کنند و سازمان‌های بین المللی هم پیگیری حق و حقوق کشورها را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه نیروی انتظامی شهرستان باندهای سرقت را متلاشی کرده‌ است، گفت: نیروی انتظامی تلاش خوبی برای حفظ امنیت شهرستان داشته است و با دستگیری سارقان و مجرمان امنیت و آرامش را برقرار و زمینه را برای فعالیت‌های شهرستان مساعد کرده است.

کد خبر 360697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.