آمریکا در بین ملت‌ها و دولت‌ها دیگر جایی ندارد

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان گفت: آمریکایی‌ها در سراسر جهان روبه افول هستند و به سرعت سراشیبی سقوط را طی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان، حجت‌الاسلام محمدتقی کرامتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر گلپایگان با اشاره برگزاری اجلاس سراسری نماز اظهار کرد: نماز جمعه یکی از مصادیق مهم و برجسته اجلاس نماز است، نماز در همه ادیان توحیدی اقامه می‌شود زیرا راهی برای ارتباط بین انسان و خدا است.

وی با اشاره به سالروز وفات مرجع عالیقدر تقلید آیت‌الله گلپایگانی گفت: حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید همواره پناهگاه دین و مومنین و متدینین بوده‌اند، وظیفه آنان صیانت و پاسداری از دین مبین اسلام و مرزداری حریم اهل بیت و مذهب تشیع است، وظیفه حوزه‌های علمیه و مراجع تقلید تربیت نسل‌هایی برای پاسداری از دین مبین اسلام است.

امام جمعه گلپایگان گفت: آنچه از تدین، مسلمان و شیعه در جهان داریم به برکت مجاهدت‌های خالصانه عالمان، مراجع و فقهای دین است که در حوزه‌های علمیه بر تحقق این امر تلاش داشتند.

وی افزود: در حوزه‌های علمیه علما و  فقها همواره به موضوعات سیاسی و مبارزه با استکبار و استثمار و جبهه‌گیری برای مشکلات اجتماعی، فرهنگی،  بهداشت و درمان و اقتصادی توجه داشتند، یکی از این عالمان شخصیت عظیم و برجسته آیت‌الله‌العظمی گلپایگانی بود.

کرامتی ادامه داد: این شخصیت بزرگ در جریان مبارزات انقلاب و جنگ شش روزه اعراب با اسرائیل نقش آفرین بودند، در دوران دفاع مقدس اجازه برداشت یک سوم از سهم امام برای کمک به جبهه‌ها را دادند.

وی با اشاره به خدمات اجتماعی  و عام‌المنفعه آیت‌الله گلپایگانی افزود: در کشور و خارج کشور با تأسیس بیمارستان و درمانگاه خدمت کردند که اکنون مورد استفاده عموم مردم قرار دارد.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به شکست بزرگ آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل، گفت: نماینده آمریکا در سازمان ملل قطعنامه حمایت از رژیم صهیونیستی تنظیم و تهدید کرده بود هر کسی رأی مثبت به این قطعنامه ندهد حامی تروریسم است و بداند دچار تبعات سنگینی خواهد شد، اما این قطعنامه آرای لازم را به دست نیاورد که موجب شکست آمریکا شد.

وی افزود: آمریکایی‌ها در سراسر جهان رو به افول هستند و به سرعت سراشیبی سقوط را طی می‌کنند، آمریکایی‌ها در بین ملتها و دولت‌ها دیگر جایی ندارند و با همه تهدیدها و فشارها و تبلیغات‌ها نتوانستند جریان مقاومت را خاموش کنند و جلوی رویش جبهه مقاومت و پیشرفت جمهوری  اسلامی را بگیرند و این پیامی برای ملت‌های جهان است.

کد خبر 360692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.