نمایندگان مستعفی اصفهان تا آخر ایستادگی کنند

نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان گفت: باید از کشاورزان تشکر کنم که در نماز جمعه این هفته شرکت کردند و عمل استعفای برخی نمایندگان در اعتراض به مسأله آب جای تقدیر دارد، هیچ کدام از دولت‌ها به مساله کمبود آب توجه نداشتند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله  طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌ نخست این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: در حدیث شریف کساء می‌خوانیم که هر کدام از بزرگان هنگام وارد شدن بر حضرت زهرا (س) سلام می‌کردند؛ سلام کردن یک دستور اسلامی است که وارد شونده سلام کند، مردها به خصوص وقتی وارد منزل می‌شوند باید به زن خودشان سلام کنند.

وی اضافه کرد: پیامبر (ص) تلاش می‌کرد که هیچ گاه کسی زودتر از او سلام نکند و برای سبقت گرفتن در انجام این کار پسندیده، به کودکان هم سلام می کردند و امید است که به این درس حدیث شریف کساء توجه کرده و آن را بیاموزیم.

انسان با جنگیدن رشد می کند

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: درباره خودخواهی و خودبزرگ بینی انسان روایت‌هایی در اسلام است و اینکه شیطان بر حضرت موسی (ع) وارد شد و کلاه را برداشت و گفت ابلیس هستم و حضرت موسی فرمود خداوند خانه تو را به خانه من نزدیک نکند.

وی ادامه داد: ابلیس گفت آمدم به تو سلام کنم، حضرت موسی (ع) فرمود که به من خبر بده چه گناهی است که اگر فرزندان آدم انجام دهند بر آنها تسلط پیدا می‌کنی؟ ابلیس گفت که اگر بنده خدا سه حالت پیدا کند بر او مسلط می شوم؛ اینکه دچار غرور شود، به خاطر هر عمل کوچکی که انجام می دهد خود را طلبکار خداوند بداند و گناه خود را کوچک تلقی کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با تاکید بر اینکه شیطان بر برخی از افراد مسلط می شود، گفت: شیطان به صراحت قرآن از جنس جنیان است و از فرشتگان نیست و به دلیل اینکه سر تعظیم فرود نیاورد مورد لعن خداوند فرا گرفت.

وی ادامه داد: خداوند خطاب به ابلیس فرمود چرا دستورم را اطاعت نکردی، ابلیس گفت به دلیل اینکه که مرا از آتش خلق کردی و آدم را از گل و آتش بر گل برتری دارد و بر او سجده نمی کنم.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه انسان یکی از موجوداتی است که شیطان او را بسیار فریب می دهد، افزود: انسان‌ها به طور ذاتی دارای صفات خداپسندانه هستند، اما به وسیله شیطان مورد فریب قرار می‌گیرند. همانطور که در نهج البلاغه هم آمده است، خداوند می‌خواست با  مهلت دادن به شیطان، بشر را امتحان کند، انسان اگر سختی نکشد اصلا رشد نمی کند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد افزود: وجود شیطان برای رشد روح انسان لازم است و انسان با جنگیدن رشد می کند و شیطان را خداوند برای رشد انسانها خلق کرده است. شیطان قدم به قدم جلو می‌آید، اما بر مومن مسلط نیست، مگر بر مومنانی که ایمانشان خدشه دار شده است.

 عدم توجه دولت‌ها به مساله کمبود آب

نماینده ولی فقیه در اصفهان در خطبه دوم نماز جمعه این هفته ضمن خوش آمد گویی به قشر کشاورزان، اظهار کرد: باید از کشاورزان اصفهان تشکر کنم که در نماز جمعه این هفته شرکت کردند و همچنین عمل نمایندگانی که به خاطر مساله آب استعفا دادند، جای تقدیر دارد. هیچ کدام از دولت‌ها به مساله آب توجه نداشتند حتی برخی از آنها خرابکاری هم کردند. انتقال آب جایز نبوده است و شرط این انتقال تنها این بوده است که قبل از آن منبع آب را تامین کنند تا به اصفهان ضربه وارد نشود.

وی افزود: یکی از صفات بسیار مهم از نظر اسلام این است که انسان بایستی هر زمان دچار تخلفی شد در صدد جبران آن هم باشد و نباید به دیگران وعده‌های بیهوده داد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه برخی از  نمایندگان مجلس وقتی شاهد این اتفاق‌ها و زجر کشیدن مردم هستند، استعفا دادند، افزود: این عمل نمایندگان جای تحسین دارد به شرطی که تا آخر این قضیه ایستادگی کنند.

باید از برخی جوانان الگو گرفت

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به مناسبت‌های این هفته و روز دانشجو اظهار کرد: در سال ۱۳۳۲ بعد از چهارماه، معاون رییس جمهورآمریکا برای اثبات و محکم کردن جایگاه سلطنت به ایران آمد، دانشجویان آگاه به این موضوع اقدام به حرکت‌هایی در دانشگاه کردند که منجر به مجروح و شهید شدن تعدادی از آنها شد.

وی ادامه داد: دانشجویان اقدامات زیادی برای مقابله با استکبار انجام دادند، از جمله در ۱۳ آبان ماه در مقابل دولت بختیار تعداد ۲۷ نفر شهید شدند و بعد از انقلاب لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند، بنابراین روزی را در تقویم به نام «روز دانشجو» نامگذاری کرده‌اند.

نماینده ولی فیقه در استان اصفهان گفت: بسیاری از جوانان رویش داشته، به عظمت رسیدند و از وطن دفاع کردند و بایستی از این جوانان الگو گرفت که این نسل انقلاب بسیار ارزشمند هستند.

۱۸ آذرماه روز هوانیروز

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به مناسبت ۱۸ آذرماه و روز هوانیروز اظهار کرد: شهید احمد کشوری در آذرماه ۱۳۵۹ در غرب کشور به شهادت رسید؛ او با یک حرکت انسانی و با مردانگی در جبهه تانک‌های عراقی را منهدم کرد و با توجه به شجاعت وی و فعالیت‌های هوا نیروز و به شهادت رسیدن ۲۹۰ نفر از اعضای این تیم ها روزی در تقویم به نام «هوانیروز» نامگذاری شد.

وی یادآور شد: مناسبت دیگر سالگرد شهادت آیت‌الله دستغیب است که همه عمر خود را در جهت هدایت مسلمانان صرف کرد و به وسیله منافقان با بمبگذاری به شهادت رسید.

امام جمعه اصفهان خاطر نشان کرد: مناسبت دیگر ۱۹ آذرماه به نام حقوق بشر است؛ بعد از جنگ جهانی اول سازمان ملل با بخش‌های مختلف تشکیل و بعد از جنگ جهانی دوم این سازمان تکمیل شد تا حقوق ملت‌های مظلوم را تامین کند.

اگر ملت ایران خود گرانفروشی و احتکار نکنند، از دشمن کاری برنمی آید

وی اضافه کرد: بر اساس آیات قرآنی نباید گذاشت که به انسان‌های ضعیف ظلم شود، اما متاسفانه در راس این سازمان‌ها افرادی هستند که به این وظیفه و مراعات حقوق بشر عمل نمی‌کنند؛ در نتیجه هر ظلم و جنایتی از سوی فاسدان و جنایتکاران انجام می شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه اکنون آمریکا و عربستان سعودی حقوق بشر را رعایت نمی‌کنند، گفت: در ۱۳ آبان ماه امسال آمریکا تحریم‌های جدیدی علیه ایران وضع کرد، اما اگر ملت ایران خودشان گرانفروشی و احتکار نکنند و خودشان با همدیگر همدلی کنند، می‌توانند از سد تحریم ها عبور کنند و مفسدان نمی توانند کاری انجام دهند.

امام جمعه استان اصفهان خاطر نشان کرد: با کلاهک اتمی مخالف هستیم و برای دفاع از وطن به حرف هیچ کس گوش نمی‌دهیم و در مقابل جنایتکاران می‌ایستیم، به ملت های مظلوم هم کمک می‌کنیم و با استعانت و یاری خداوند متعال ملت ایران در حال رشد و پیشرفت هستند و هیچ کس نمی تواند آنها را از مسیر اصلی‌شان منحرف کند.

کد خبر 360690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.