تلاش برای مبارزه با پولشویی نقطه قوت نظام است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: تلاش برای ایجاد ساختار مبارزه با پولشویی، نقطه قوت نظام است.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفتر دیپلماسی و ارتباطات رسانه ای وزارت امور خارجه، بهرام قاسمی گفت: متأسفانه برخی رسانه ها با نقل قول اظهارات به طور ناقص یا عمدا مخدوش و یا حتی با انتشار مطالب ساختگی تلاش دارند تا بر اساس آن تحلیل و نتیجه گیری کرده و به مقصود سیاسی خود دست یابند. بارها بیان شد که وجود پولشویی در کشور ما مانند سایر کشورها، موضوع قابل انکاری نیست.

قاسمی تأکید کرد: آنچه که اهمیت دارد وجود اراده مبارزه با جرائم مالی و پولشویی است که این اراده از میزان حساسیت همه اقشار مردم و مسئولین جمهوری اسلامی ایران به خوبی قابل درک است. قانون، ساختارها و رویه‌ها در این خصوص از بیش از یک دهه گذشته اجرایی شده و مقابله با جرائم پولشویی مطابق قوانین داخلی از سوی دستگاه های ذیربط با جدیت در حال پیگیری است.

وی ادامه داد: نهادهای بین المللی در ارزیابی کشورها دقیقا به وجود بسترها، قوانین و سازوکارهای اجرایی مقابله با پولشویی توجه می کنند تا نفس وجود جرم پولشویی در هر کشور و به هر میزان که قوانین و بسترها فراگیر و مؤثر باشند، کشورها در موقعیت بهتری در ارزیابی های این نهادها قرار می گیرند و این موضوع ارتباطی به نفس وجود جرم در کشور مورد نظر ندارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: برای مثال همانگونه که وجود قوانین، دستگاه‌های مجری قانون و اعلام کشف موارد کلان قاچاق مواد مخدر، نقطه قوت جمهوری اسلامی ایران و همه دست اندرکاران مبارزه با مواد مخدر در کشور است، وجود ساختارهای قانونی و سازوکارهای مبارزه با جرم پولشویی و هرگونه هشدار در مورد وجود این جرائم و ضرورت مقابله با آن، به عنوان اراده حکومت و نقطه قوت کشور در برخورد با اینگونه جرائم است.

کد خبر 360688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.