احیا و راه‌اندازی مجدد ۳۰۰۰ واحد صنعتی تا پایان سال

وزیر صنعت، معدن و تجارت از بازگشت هزار و ۳۰۷ واحد صنعتی به چرخه تولید خبر داد و گفت: حمایت از تولید داخل و تولیدکنندگان داخلی از محورهای اصلی تعیین بودجه سال آینده هیئت دولت خواهد بود

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه تولید و تجارت ایران، رضا رحمانی از احیا و راه اندازی مجدد هزار و ۳۰۷ واحد صنعتی با اشتغالزایی ۱۸ هزار نفری خبر داد و گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده در وزارت صمت پیش‌بینی ما این است که تا پایان سال این تعداد به ۳۰۰۰ واحد برسد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت مهترین اولویت بودجه سال ۹۸ را صیانت از تولید اعلام کرد و گفت: از تمامی دستگاه‌های کشور درخواست می‌کنم جمله مقام معظم رهبری در این زمینه که می‌فرمایند" در شرایط امروز مسئله تولید و حفظ حیات کارخانه‌ها و اشتغال یک جهاد است" را مورد توجه قرار دهند.

وی با تاکید بر نقش و پیامدهای حمایت از تولید در اقتصاد جامعه، به تحریم‌های ۱۳ آبان نیز اشاره کرد و افزود: با هوشیاری ملت، ‌تدابیر دولت و تلاش سایر دستگاه‌های کشوری فعال مشکل خاصی در کشور به وجود نیامد و در واقع آحاد جامعه در این زمینه سنگبرداری کردند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: حمایت از کالای ایرانی شعار امسال است و تمام برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز در همین راستا تدوین شده است.

رحمانی ادامه داد: انتظار می رود تمامی وزارتخانه ها، سازمان‌ها و اقشار مختلف مردم نیز حمایت از کالای ایرانی را در دستور کار قرار دهند تا با گفتمان‌سازی هدفمند در این حوزه بتوان گام موثری در ایجاد اشتغال و تقویت بنیه اقتصادی مردم برداشت.

به گفته وی کاهش تورم، خودکفایی و حل معضل بیکاری، در سایه حمایت از کالای ایرانی محقق می‌شود و آحاد جامعه باید در این خصوص احساس مسئولیت کنند.

وزیر صمت با اشاره به نقش مهم صنعت و تولید، گفت: تولیدکنندگان به عنوان رزمندگان جبهه تولید با روحیه بالا در راستای توسعه اقتصادی کشور تلاش می کنند که این مهم تکلیف مسئولان را در حمایت از این قشر سنگین می کند.

کد خبر 360678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.