بخش دیالیز در بیمارستان چادگان راه‌اندازی می‌شود/ اعزام پزشک متخصص به فریدونشهر

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان گفت: بر اساس قول معاونان وزیر بهداشت و درمان به‌زودی بخش دیالیز در بیمارستان چادگان راه‌اندازی می‌شود و پزشکان متخصص به شهرستان فریدونشهر اعزام می‌شوند.

اکبر ترکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به بازدید تعدادی از معاونان وزیر بهداشت و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از وضعیت مراکز درمانی فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین‌میاندشت در خصوص تصمیمات اتخاذ شده در این بازدید اظهار کرد: در شهرستان چادگان با توجه به وجود تعداد ۱۵ بیمار دیالیزی در چادگان مقرر شد با اختصاص چهار دستگاه دیالیز از طرف وزارت بهداشت و درمان به این بیمارستان بخش دیالیز در اسرع وقت شروع به کار کند و حداکثر تا دو ماه آینده افتتاح شود.

نماینده شهرستان‌های چادگان، فریدن، فریدونشهر و بویین‌میاندشت در خصوص وضعیت ساختمان درمانگاه خیرساز چادگان افزود: این درمانگاه در حال ساخت است که در آن ایجاد بخش دیالیز هم پیش‌بینی شده است و در این بازدید تصمیمات لازم در خصوص تکمیل این ساختمان انجام شد؛ همچنین مقرر شد تجهیزات لازم در پانسیون‌های پزشکان با مساعدت‌های قبلی و با کمک دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ارائه شود.

وی تامین پزشک متخصص در شهرستان چادگان را ضروری دانست و تصریح کرد: مقرر شد کمبود پزشک متخصص در شهر چادگان تا ماه آینده به شکلی مرتفع شود و رفع بقیه مسائل مربوطه این شهرستان هم در درازمدت پیگیری شود.

کلنگ طرح توسعه بیمارستان فریدن زده شد

ترکی در خصوص وضعیت تنها بیمارستان شهرستان فریدن گفت: در شهرستان فریدن طرح توسعه بیمارستان شهید رجایی کلنگ‌زنی شد که این طرح حدود چهارهزار مترمربع را دربرمی‌گیرد  و وزیر بهداشت پرداخت مقداری از هزینه طرح به مبلغ چهار میلیارد تومان را طی دو نوبت به فاصله شش ماه متعهد گردید و مقرر شد مابقی هزینه را دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و معاونت درمان وزارت بهداشت و درمان تقبل کنند.

وی در خصوص ساختمان جدید بیمارستان شهید رجایی اظهار کرد: این بیمارستان دارای پنج اتاق عمل، ساختمان اورژانس، رادیولوژی، سی‌تی اسکن و ام‌ آر آی، آشپزخانه، سلف بیمارستان، بخش CSR و بخش اداری است که بخش سی‌سی‌یو در چند ماه آینده راه‌اندازی خواهد شد.

ترکی با بیان اینکه معاون وزیر بهداشت در این بازدید برای اهدای تمام تجهیزات بخش سی‌سی‌یوی فریدن قول مساعد داد، افزود: این بخش شامل شش تخت سی‌سی‌یو، بخش ام‌آرآی و سی‌تی‌اسکن است که لازم است یک دستگاه ام‌آرآی جدید و دیگر تجهیزات لازم اتاق عمل به بیمارستان شهید رجایی اختصاص یابد.

وی با اشاره به وجود چهار پانسیون نیمه کاره در بیمارستان شهیدرجایی داران تصریح کرد: برای تکمیل و تجهیز این پانسیون‌ها ۵۰۰ میلیون تومان اختصاص یافت همچنین مقرر شد پزشکان متخصص مورد نیاز بیمارستان شهید رجایی داران که سطح دو ارجاع است، تامین شوند.

ساخت بیمارستان محلی در بویین‌میاندشت

نماینده چادگان، فریدن، فریدونشهر در مجلس شورای اسلامی در خصوص اقدامات لازم در حوزه بهداشت و درمان شهرستان بویین میاندشت گفت: برای این شهرستان قبلا ساخت بیمارستان محلی مورد توافق وزیر بهداشت قرار گرفته بود که این امر با مشارکت وزارت بهداشت، درمان و بنیاد علوی در محل ساختمان فعلی زایشگاه بویین میاندشت ساخته خواهد شود.

ترکی ارتقای درمانگاه شبانه‌روزی بویین میاندشت را ضروری دانست و اظهار کرد: با توجه به نبود پزشک متخصص در این شهرستان مجوز فعالیت پزشکان متخصص مختلف برای حداقل سه روز در هفته در این شهرستان صادر خواهد شد.

تامین پزشکان متخصص در بیمارستان فریدونشهر

وی در خصوص موارد مطرح شده در بازدید از بیمارستان حضرت رسول اکرم‌(ص) شهرستان فریدونشهر گفت: بیمارستان شهرستان فریدونشهر نیازمند ایجاد زیرساخت‌های جدیدی مانند زایشگاه است.

ترکی با بیان اینکه مشکلات مختلفی در قسمتهای اتاق عمل و بخش‌های مختلف بیمارستان فریدونشهر وجود دارد، افزود: مقرر شد بهینه‌سازی لازم در سطح تجهیزات پزشکی و ساختمان بیمارستان انجام شود.

نماینده شهرستان‌های چادگان، فریدن، فریدونشهر و بویین‌ومیاندشت عمده‌ترین موضوع مورد شکایت و مطالبه مردم فریدونشهر را کمبود پزشک متخصص دانست و تصریح کرد: معاونان وزیر بهداشت قول مساعد دادند که برای تنها بیمارستان فریدونشهر در همین ماه حداقل پنج متخصص اصلی در رشته‌های داخلی، اطفال، جراحی عمومی، بیهوشی تامین شود.

ترکی با اشاره به کمبود آمبولانس در فریدونشهر افزود: در هفته‌های آینده یک دستگاه آمبولانس به جهت ارتقای ناوگان حمل‌ونقل بیمارستان فریدونشهر اختصاص خواهد یافت.

وی در خصوص تکمیل ساختمان نیمه‌کاره مرکز بهداشت فریدونشهر گفت: ساختمان مرکز جامع سلامت در فریدونشهر که از سال ۹۰ در حال ساخت بوده است هنوز نیمه‌کاره است و به زودی پیگیری‌های لازم برای اختصاص بودجه و تکمیل این ساختمان انجام خواهد شد.

ترکی با بیان اینکه جلسه‌ای با حضور رییس دانشگاه علوم پزشکی در اصفهان و تیم بازدیدکننده وزارت بهداشت از غرب استان، برگزار می‌شود، افزود: جمع‌بندی‌های این بازدید در این جلسه مطرح می‌شود تا قسمت‌هایی از کار که مربوط به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان است بررسی شود و مابقی از طرف وزارت بهداشت و درمان، کمیسیون بهداشت و درمان و مجمع خیرین سلامت پیگیری شود و امیدواریم در ماه‌های آینده با توجه به بازدید از غرب استان در این چهار شهرستان تحولات اساسی در روند درمان مردم صورت بگیرد.

لازم به ذکر است عصر روز پنجشنبه اکبر ترکی نماینده چهار شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین‌ومیاندشت به همراه دکتر حسینعلی شهریاری رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و دبیرکل خیرین سلامت کشور، دکتر قاسم جان‌بابایی معاون درمان وزارت بهداشت و درمان  و اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از چهار شهرستان‌ غرب استان بازدید کردند.

کد خبر 360675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.