پژوهش‌های تاریخی، شکاف نسل‌ها را کمرنگ‌تر می‌کند

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان گفت: پژوهش ۱۰ ساله تاریخ اصفهان می‌تواند مشترکات نسل‌های مختلف را مورد واکاوی قرار داده، در زمینه شناسایی گذشته اصفهان به شهروندان و آیندگان کمک کند.

کوروش محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درخصوص انعقاد قرارداد پژوهشی ۱۰ ساله تاریخ اصفهان که در جلسه پیشین شورای اسلامی شهر اصفهان به تصویب رسید، اظهار کرد: در دوره‌های گذشته پیرامون تاریخ اصفهان مطالعاتی انجام شده و تاریخ سیاسی، اجتماعی و فرهنگی این شهر از سال‌های ۴۵ تا ۵۸ بررسی شده و به چاپ رسیده‌ است.

وی افزود: درحالی که قرار بوده است این بررسی‌های تاریخی توسط اصفهان شناسان بنام شهر، به‌صورت پروژه‌های ده ساله درخصوص تاریخ شهر اصفهان، هنر و مردم آن انجام و تدوین شود، پژوهش دهه‌های بعدی رها شده‌ است.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان تصریح کرد: ادامه روند این طرح توسط پژوهشگر آن به معاونت فرهنگی شهرداری اصفهان داده شد و اعضای شورای شهر نیز با کلیت طرح موافقت کردند اما به‌خاطر اینکه موضوع پژوهش تخصصی است، شورای شهر وارد جزئیات نشد.

وی ادامه داد: نظر شورا این بود که پژوهش باید مسیر قانونی خود را برای انعقاد قرارداد طی کند و سپس وارد شورا شود بنابراین اجازه داد شهرداری این پژوهش را بررسی کند تا در صورت موثر بودن طرح این مطالعه، از طریق معاونت برنامه‌ریزی شهرداری، با پژوهشگر قرارداد منعقد شود.

محمدی با بیان اینکه این پژوهش می‌تواند مشترکات نسل‌های مختلف را واکاوی کند و در زمینه شناسایی گذشته اصفهان به شهروندان و آیندگان کمک کند، خاطرنشان کرد: تاریخ نگاری حرکتی موثر است که باعث ایجاد پیوندی محکم بین فرهنگ نسل‌های قبل و حال حاضر می‌شود زیرا مبتنی بر وجوهات مختلف فرهنگی است که شکاف نسلی را کمرنگ‌تر می‌کند.

کد خبر 360655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.