قیمت طلا می تواند سال ۲۰۱۹ یک جهش چشمگیر داشته باشد

تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که توقف احتمالی سیاست‌های سختگیرانه پولی فدرال رزرو آمریکا موجب افزایش چشمگیر و خیره کننده قیمت طلا خواهد شد.

به گزارش ایمنا به نقل از تایپه تایمز، انتشار متن مذاکرات نشست نوامبر فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که سیاستگذاران پولی واشنگتن احتمالا در ماه های آینده سیاست های سختگیرانه پولی و افزایش نرخ بهره را متوقف خواهند کرد.

بر اساس این گزارش در صورت توقف سیاست های پولی سختگیرانه از سوی فدرال رزرو آمریکا قیمت طلا می تواند طی سال ۲۰۱۹ میلادی با یک جهش فزاینده روبرو شود.

فدرال رزرو آمریکا از دسامبر ۲۰۱۵ میلادی تاکنون به طور متوالی نرخ بهره را افزایش داده است. پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست دسامبر نیز برای چهارمین بار در سال ۲۰۱۸ میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

"تری ریک" تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری اسپروت در این باره گفت: اظهارات اخیر رئیس فدرال رزرو آمریکا نشان می دهد که سیاست های پولی واشنگتن به زودی تغییر خواهد کرد.

جرومی پاول در این اظهارات مانند گذشته بر لزوم افزایش تدریجی نرخ بهره تاکید نکرده است. این مسئله می تواند در ماه‌های آینده موجب کاهش ارزش دلار آمریکا و رشد قیمت طلا شود.

کد خبر 360653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.