اولویت دولت تکمیل پروژه‌های نیمه تمام دارای ٦٠ درصد تولید است

 وزیر صنعت، معدن و تجارت حفظ خطوط تولیدی را به معنی حفظ اشتغال دانست و اظهار کرد: امروز یکی از برنامه های اولویت دار دولت تکمیل پروژه های نیمه تمام خاصه پروژه های دارای بیش از ٦٠ درصد تولید است.

به گزارش ایمنا به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، رضا رحمانی اظهار کرد: نوسازی صنایع در اولویت قرار دارد، ظرفیت های مالی و حمایت مالی خوبی در این راستا در نظر گرفته شده است و هرگونه حمایت را اعمال خواهیم کرد.

 وی افزود: براساس برنامه فعالسازی معادن کوچک کشور در دستور کار است و می توان تامین ماشین آلات مورد نیاز در این زمینه را از طریق هپکو انجام داد. بخشی از تولیدات و سفارشات شرکت هپکو نیز مربوط به شرکت راهداری کشور است. با برنامه ای که دولت برای هپکو دارد نه تنها وضع موجود حفظ می شود بلکه قابل ارتقا نیز خواهد بود .

وزیر صنعت با بیان اینکه برنامه دولت و وزارت صنعت حفظ و تامین خطوط تولیدی است، گفت: فعال شدن همه واحدهای تولیدی کشور در اولویت است و همه استانداران و دولت پیگیر این مهم هستند.

حمایت ویژه و بدون حد و مرز از تولید داخل

رحمانی گفت: اولین بحث در حوزه صنعت و تولید حمایت از کالای ایرانی است و همه ما باید به این موضوع به عنوان یک تکلیف نگاه کنیم و تولید کالاهایی که امکان ساخت داخل درخصوص آنها وجود دارد باید به عنوان ضرورت مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: وزارت صنعت با تمام توان به بحث حمایت از کالای ایرانی و ساخت کالاهای مشابه در داخل کشور توجه دارد، در واقع این امر در اولویت وزارتخانه قرار دارد.

وزیر صمت گفت: هر کجا که پروژه های توسعه ای و ایجابی وجود داشته باشد باید طبق تکلیف و قانون از توان داخل استفاده کنند و وزارتخانه از این بحث حمایت می کند. تاکنون نیز از واردات کالاهایی که توان ساخت آن در کشور وجود دارد جلوگیری شده است و جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: توجه به این امر فعالسازی تولید در کشور و اشتغالزایی را به همراه دارد و برای توسعه واحدها و درآمد مردم تاثیرگذار است و در واقع حل بسیاری مشکلات کشور در گرو توجه به واحدهای صنعتی و تولیدی است و وزارتخانه حمایت ویژه و بدون حد و مرز از تولید داخل را مد نظر دارد.

کد خبر 360649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.