مردی که مردم را برای تفریح آتش می‌زد، دستگیر شد

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مرد آتش افروزی خبر داد که صرفا برای خوشگذرانی و تفریح با مراجعه به پارک ها و فضاهای سبز در مناطق جنوب شهر تهران اقدام به آتش زدن آنها کرده است .

به گزارش ایمنا، سردار علیرضا لطفی اظهار کرد: در پی انتشار تصاویر مختلف در فضای مجازی که در آنها جوانی حدودا ۳۰ ساله در حین استراحت کردن افراد در فضاهای سبز شهر تهران اقدام به آتش زدن آنها کرده ، موضوع برابر دستور سردار حسین رحیمی ، رئیس پلیس پایتخت به صورت ویژه در دستور کار پلیس های تخصصی قرار گرفت و مردی که در پارک های تهران مردم را برای تفریح آتش می زد دستگیر شد.

همزمان با آغاز تحقیقات پلیسی ، تماس های متعدد با مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ و همچنین پیام گذاری در فضای مجازی از سوی تعداد زیادی از شهروندان تهرانی که طی آن ضمن معرفی یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه ارتکاب جرائم مختلف ، درخواست دستگیری سریع این شخص را از پلیس داشتند .

با شناسایی "مهدی . ع" ( ۳۳ ساله ) به عنوان فرد آتش افروز، متهم توسط تیم عملیاتی پلیس پیشگیری در مخفیگاهش دستگیر و جهت ادامه تحقیقات در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت . در همان تحقیقات اولیه ، دو همراه مهدی که او را در ارتکاب جرایمش همراهی کرده بودند نیز به نام های اکبر (متولد ۱۳۷۶) و محمود ( متولد ۱۳۷۹ ) نیز شناسایی و متعاقبا دستگیر شدند .

بررسی سوابق "مهدی . ع" نشان داد که وی از مجرمین سابقه دار در زمینه قدرت نمایی و آزار و اذیت بویژه آزار و اذیت جنسی است که پیش از این بارها دستگیر و روانه زندان شده است ؛ بررسی پرونده جرایم این متهم حکایت داشت که وی اولین بار در تهران سال ۱۳۸۵ به اتهام ضرب و جرح عمدی دستگیر و روانه زندان شده و در ادامه مجددا در سال ۱۳۸۵ به اتهام "ضرب و جرح عمدی " ، سال ۱۳۸۶ به اتهام "سرقت" ، سال ۱۳۸۷ به اتهام "تخریب و قدرت نمایی با چاقو و ورود به عنف به منزل" ، سال ۱۳۷۹ به اتهام "سرقت مقرون به آزار و اذیت" ، سال ۱۳۸۹ به اتهام "جرح عمدی" ، سال ۱۳۹۵ به اتهام "سرقت مقرون به آزار" ، سال ۱۳۹۶ به اتهام "ضرب و جرح و سرقت مقرون به آزار" و نهایتا آخرین بار به اتهام "تخریب عمومی و اخلال در نظم و آرامش عمومی" دستگیر و روانه زندان شده است .

با آغاز تحقیقات از متهم و انتشار خبر اولیه ی دستگیری متهم ، احدی از شهروندان با مراجعه به اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با طرح شکایت از متهم عنوان داشت که "مهدی . ع" به قصد قدرت نمایی و انتقام گیری ، او را به همراه دو تن دیگر به بیابان های اتوبان تهران – قم منتقل و در آنجا با تهدید چاقو مورد آزار و اذیت قرار داده است ؛ شاکی پرونده اخیر در ادامه اظهاراتش به کارآگاهان گفت : مهدی در زمان آزار و اذیت اقدام به فیلمبرداری کرد و تصاویر آنرا بین تعدادی از افراد محل منتشر کرده است .

سردار علیرضا لطفی ، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر عنوان داشت : متهم با قرار قانونی صادره از سوی بازپرس شعبه پنجم دادسرای ناحیه ۳۳ تهران ، جهت انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد .

کد خبر 360636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.