فرهنگ‌سازی، مهمترین رسالت دانشگاه است

شهرضا – رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا گفت: فرهنگ‌سازی مهمترین رسالت دانشگاه‌های نسل چهارم است و سایر فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مراکز با این هدف انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، فرید نعمیمی امروز (پنجشنبه) در جلسه شورای اداری این شهرستان، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا در میان سایر واحدهای این دانشگاه در استان، در جایگاه سوم قرار دارد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا در زمینی به مساحت ۴۷ هکتار و با زیربنای ۹۱ هزار مترمربع ایجاد شده است که ۱۳ هزار مترمربع آن به مراکز تفریحی و ورزشی اختصاص یافته است.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با بیان اینکه دانشجویان این دانشگاه در ۱۱۰ رشته علمی تحصیل می‌کنند، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۱۵ رشته در مقطع دکترا، ۶۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۳۵ رشته در مقطع کارشناسی تدریس می‌شود.

نعیمی ادامه داد: ۱۳ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با درجه استاد تمامی هستند که نشان‌دهنده جایگاه ممتاز علمی این مرکز دانشگاهی است.

وی از فعالیت دو مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا خبر داد و تصریح کرد: مرکز تحقیقاتی شیمیایی رازی این دانشگاه، رتبه نخست کشوری دارد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا با اشاره به وجود ۷۴ هزار عنوان کتاب در کتابخانه این دانشگاه، یادآور شد: اعضای هیئت علمی این دانشگاه تا کنون ۳۰ جلد کتاب تألیف و ۹۸۰ مقاله ISI منتشر کرده‌اند که مرجع بیش از چهار هزار ارجاع علمی در جهان بوده است که بر اعتبار این مقالات می‌افزاید.

نعیمی از وجود ۸۵ کارگاه و آزمایشگاه علمی و تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا خبر داد و افزود: برخورداری از امکانات پژوهشی و تحقیقاتی، بخشی از نیازهای دانشگاه‌های نسل چهارم است.

وی با بیان اینکه ۳۵ درصد از سهام شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در شهرک علمی تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا متعلق به این دانشگاه است، تصریح کرد: ۳۵ هسته تحقیقاتی در این دانشگاه وجود دارد که در آینده به شرکت‌های دانش‌بنیان ارتقا می‌یابد.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی شهرضا اضافه کرد: یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان این دانشگاه، کشور را از واردات روان‌کننده‌ها و پایدار کننده‌ها بی‌نیاز کرده است.

نعیمی تأکید کرد: فرهنگ سازی مهمترین رسالت دانشگاه‌های نسل چهارم است و سایر فعالیت‌های علمی و پژوهشی این مراکز با این هدف انجام می‌شود.

وی اظهار کرد: متولیان امور جوانان و اساتید دانشگاه‌ها باید زمینه مناسب برای بروز خلاقیت‌های جوانان را فراهم کنند و به این وسیله مانع مهاجرت آنان به شهرهای بزرگ و خارج از کشور شوند.

کد خبر 360633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.