بررسی «جبر محیطی» از نگاه «نگرش»

گالری «نگرش» به مدت هفت هفته پروژه‌ای را به نام «جبر محیطی» برگزار می‌کند.

به گزارش ایمنا، علی استدلال درباره پروژه «جبر محیطی» اظهار کرد: این پروژه که محتوایی جامعه شناختی دارد در صدد است تا تاثیرات جبر محیطی بر مخلوقه یک هنرمند را بررسی کند.

وی با بیان اینکه دو هفته از این هفت هفته به برگزاری نمایشگاه عکس و مولتی مدیا اختصاص دارد، افزود: این نمایشگاه با دیوارنوشت‌هایی از شعرهای شاعران عرب زبان همراه است که دیوارنوشت ها هویتی مستقل از عکس ها دارند؛ اگر چه از حیث مفهومی به یکدیگر نزدیکند، در جایگاه کپشن عکس ها قرار نمی گیرند.

استدلال با اشاره به برگزاری چهار هفته نمایشگاه نقاشی و تصویرسازی گفت: برای این نمایشگاه جمعی از هنرجویان حوزه نقاشی و تصویرسازی به سرپرستی آقای علی سلامی، پس از یک سیر مطالعاتی چهار ماهه در حیطه هنر معاصر، تأمل و نتیجتاً شناخت بیشتر تاثیرات جبر محیطی بر زندگی خود، آثار خود را خلق نموده‌اند.

مدیر گالری نگرش که به همراه احسان قاسمی کارگردانی هنری این پروژه را بر عهده دارد، درباره دیگر رویداد های این پروژه اضافه کرد: در طول این هفت هفته شاهد دو پرفورمنس‌آرت با ایده جبر محیطی با عنوان های «ارگانیک»، توسط گروه تئاتر «زرد» و «جبر محیطی» خواهیم داشت.

استدلال با اشاره به روز افتتاح این پروژه که ۱۶ آذرماه است، ادامه داد: با توجه به تلاقی روز افتتاحیه با روز دانشجو، این پروژه با اشاره ای به زندگی دانشجویی و تاثیرات جبر محیطی بر آن، همراه خواهد بود.

مدیر گالری «نگرش» با بیان اینکه رویکرد این گالری بسیار به رویکرد هنرمندان مفهوم‌گرا نزدیک است، گفت: این پروژه را می توان کامل‌ترین پروژه‌ ایده محور سال های اخیر اصفهان دانست که از چندین مدیم هنری و بیش از ۷۰ نفر هنرمند با ایده های گوناگون بهره می‌گیرد.

وی تصریح کرد: پروژه «جبر محیطی» یکی از نخستین پروژه های بین رشته‌ای گالری نگرش است که با هدف شناخت «کیستی هنرمند» و مولفه‌های اجتماعی موثر در شکل‌گیری «چیستی آثار هنری» برگزار می‌شود.

گفتنی است که در طول برگزاری این پروژه، گالری نگرش با هدف برگزاری ورکشاپ پنج روزه «هنر معاصر»، میزبان امیرراد، صیاد نبوی و علی کاوه خواهد بود.

علاقه‌مندان به شرکت در این ورکشاپ‌ می‌توانند با شماره  ۰۹۱۳۵۳۵۵۳۲۳ از طریق تلگرام و تماس تلفنی در جهت ثبت‌ نام یا کسب اطلاعات تکمیلی، ارتباط برقرار نمایند.

کد خبر 360626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.