باید قواعد حضور در بازارهای جهانی را یاد بگیریم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه باید قواعد حضور در بازارهای جهانی و کشورهای مختلف را یاد بگیریم، گفت: نمایشگاه به عنوان وسیله‌ای برای دستیابی به هدف بازارهای جهانی است و برای دستیابی به این هدف باید با مطالعه و بررسی، پتانسیل‌های موجود را سنجیده و ظرفیت‌های خود را بالا ببریم.

به گزارش ایمنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، محمد جواد آذری جهرمی با بیان اینکه سهم ما از صادرات در حوزه ICT (فناوری اطلاعات و ارتباطات) بسیار کم و بازار های داخلی ما محدود است، گفت: در شرایطی که بیشتر کالاها وخدمات ما از کشورهایی وارد می شود که امکان صادرات به آنها نداریم، ناچاریم برای ایجاد تعادل، روابط خود را با کشورهای همسایه افزایش دهیم تا همه با هم رشد کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه سهم صادرات ما در حوزه ICT بسیار کم است، تاکید کرد: وزارت ارتباطات با تمام توان در کنار فعالان کسب و کارهای حوزه ICT قرار دارد تا زمینه برخورداری از مزایای یک بازار منطقه ای ۴۰۰ میلیونی را هموار کند.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که به طور خاص در صدد تقویت روابط با کشورهای منطقه در این حوزه هستیم، افزود: قرار است یک مرکز توانمند سازی استارتاپ ها را به همراه کشورهای روسیه، ترکیه و آذربایجان به صورت منطقه ای ایجاد کنیم تا این روابط بیش از پیش تحکیم شود.

وی گفت: کشور ما به‌رغم توان علمی و پزشکی بالا  و با توجه به اینکه به عنوان توریسم سلامت، مورد اقبال همسایگانی چون آذربایجان قرار دارد، اما به دلیل نقص در ارایئه خدمات مطلوب، اغلب نمی توانیم رضایت آنها را فراهم کنیم.

آذری جهرمی، تاکید کرد: استارتاپ ها می توانند با تقویت حضور و عملکرد خود ، مشکلات و موانع را در این زمینه ها مرتفع و خدمات دهی را تسهیل کنند.

وی با بیان اینکه رشد و پیشرفت شرکت های ایرانی در نمایشگاه باکوتل ۲۰۱۸ مورد تحسین همسایه آذری قرار گرفت، افزود: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تمام توان در کنار فعالان کسب و کارهای حوزهICT است تا با کمک به آنها برای رفع موانعی که بر سر راهشان قرار دارد، زمینه برخورداری از مزایای یک بازار ۴۰۰ میلیونی(منطقه ای) را هموار کند.

کد خبر 360625

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.