جوانان در حوزه صنایع دستی اصفهان کمتر دیده می شوند

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی اصفهان در اختتامیه مدرسه پاییزی صنایع دستی گفت: با وجود ۱۹۸ دسته هنری جزء شهرهای جهانی صنایع دستی محسوب و متاسفانه حضور جوانان در حوزه صنایع دستی اصفهان کمتر دیده می شوند.

به گزارش خبرنگارایمنا، اختتامیه مدرسه پاییزی صنایع دستی اصفهان عصر امروز _چهارشنبه ۱۴ آذرماه_ در موزه علیقلی آقا اصفهان برگزار شد. فریده روشن در این مراسم اظهارکرد:هرروزه دانشجویان مختلف رشد می کنند و تعداد زیادی از فارغ التحصیلان رشته هنر در جامعه بیکار هستند.

رییس کمیسیون فرهنگی و ورزشی اصفهان افزود:در زمان گذشته زنان دانشجو در کنار تحصیل، هنرهای اصیل ایرانی را آموزش می دیدند؛ متاسفانه امروزه این موضوع در حال کمرنگ شدن است.

وی تصریح کرد: اصفهان یک شهرفرهنگ و هنری است که علاوه بر اینکه به اماکن تاریخی و هنرمندان و اساتید برجسته افتخار می کند و با وجود ۱۹۸ دسته هنری جزء شهرهای جهانی صنایع دستی محسوب و متاسفانه حضور جوانان در حوزه صنایع دستی اصفهان کمتر دیده می شوند.

روشن خاطرنشان کرد: فعالیت های مرکز تخصصی هنرهای خلاق به خصوص تشویق نوجوانان و جوانان به سوی صنایع دستی یکی از موفقیت های این دوره است.

در این مراسم محمدحسین قورچانی با اشاره به اینکه سعی کرده ایم حوزه های مربوطه را درگیر کنیم تا بیشترین خروجی را داشته باشیم،  اظهارکرد: در برنامه های مختلف خلاقیت های نوین شهرداری اصفهان تلاش کردیم تا ذینفع های گوناگون را در سطح شهر دربرگیریم  چراکه مدیریت در شهرهای ایران یک پارچه نیست همچنین مسئولیت ها و وظایف تقسیم گردیده و سازمان های متفاوت به صورت جزیره ای فعالیت می کنند.

مدیر مرکز تخصصی خلاقیت و فناوریهای نوین شهرداری اصفهان افزود: با توجه به ماهیت برنامه که در مرکز رشد تخصصی است سرآغازی برای برنامه های آتی بود.

وی تصریح کرد: درمرکز تخصصی خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان به صورت فصلی پیش رفته ایم و درفصل تابستان رده سنی نوجوانان درنظرگرفته و از استادان پیشکسوت کمک گرفتیم. درفصل پاییز مختص دانشجویان بود و در فصل زمستان و بهار برای رده سنی های دیگر برنامه هایی دیگر پوشش خواهیم داد.

قورچانی خاطرنشان کرد:دربخش آموزش درشهر متولیان مختص خود را دارد و برای جلوگیری از موازی کاری ها در سطح شهر نقش آشناسازی را فراهم کرده ایم به عبارتی این برنامه برای کسب تجربه و شناسایی است. برای علاقه مندان نیز ادامه فعالیت در مرکز تخصصی خلاقیت را در نظر داریم.

کد خبر 360582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.