کاهش ۲۰ ساله میانگین سن ابتلا به دیابت

سمیرم- کارشناس‌مسئول واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: سن ابتلا به انواع بیماری دیابت با بیش از ۲۰ سال کاهش از میانگین ۵۵ سال به ۳۰ سال و حتی زیر ۳۰ سال رسیده است.

علی‌داد تیموری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم، تصریح کرد: زنان و افراد بالای ۳۰ سال بزرگترین گروه مبتلایان به دیابت را تشکیل می دهند.

وی اظهار کرد: سن ابتلا به انواع بیماری دیابت با بیش از ۲۰ سال کاهش از میانگین ۵۵ سال به ۳۰ سال و حتی زیر ۳۰ سال رسیده است.

کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان سمیرم گفت: مراجعه به پایگاه های سلامت و خانه های بهداشت شهری یکی از ضروریات مهم در جهت آگاهی مردم از سلامت بوده که با دریافت خدمات بهداشتی و درمانی می‌توان موجب  پیشگیری از بیماری ها به ویژه دیابت شد.

وی با بیان اینکه بیماری‌ها در دو دسته واگیر و غیرواگیر قرار دارند، تاکید کرد: با شرایطی که در شهرها و روستاها به وجود آمده است، بیماری های غیرواگیر بیشتر از بیماری های واگیر شیوع دارد.

تیموری اطلاع نداشتن افراد از ابتلا به دیابت را بزرگترین مشکل شخص بیمار عنوان کرد و گفت: در صورتی که شخص بداند دچار بیماری دیابت است و راه‌های کنترل آن را بداند بیماری قابل کنترل بوده و از عوارض بعدی آن جلوگیری می‌شود.

وی اضافه کرد: بازآموزی و ارتقاء سطح آگاهی افراد نسبت به بیماری مزمن دیابت و اهمیت پیشگیری، کنترل و درمان به موقع آن از اهداف برگزاری جلسات و همایش‌های دیابت است.

کارشناس مسئول واحد مبارزه با بیماری های شبکه بهداشت و درمان سمیرم خاطرنشان کرد: اصلاح شیوه زندگی با محوریت تغذیه سالم، افزایش فعالیت بدنی و ورزش از عوامل موثر در پیشگیری و کنترل و کاهش عوارض بیماری دیابت است.

تیموری، مصرف کم میوه و سبزیجات، چاقی و کم تحرکی را از عوامل موثر در بروز بیماری دیابت برشمرد و افزود: چک کردن میزان قند و چربی خون در نوبت‌های منظم می‌تواند از ابتلا به این بیماری پیشگیری کند.

کد خبر 360565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.