زبان هنر تاثیر به سزایی در انتقال آموزه های شهروندی دارد

کاشان - مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار کاشان گفت: باید با تولید و اجرای آثار نمایشی فاخر به ویژه با موضوع شهروندی در محلات و در سطح شهر از این ظرفیت بی نظیر برای آموزش مفاهیم و فرهنگ شهروندی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان، سعید عطایی شاد در نشستی با حضور اعضای ستاد برگزاری چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان با اشاره به جایگاه و اهمیت هنرهای نمایشی اظهار کرد: از برگزاری این جشنواره باید نهایت استفاده کرد چراکه زبان هنر تاثیر بسزایی در جامعه دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه تئاتر هنری است که نقش زیادی در نهادینه سازی فرهنگ در میان عامه دارد،  برنامه اصلی ما در مدیریت شهری برای حمایت از جشنواره ملی تئاتر مهر، فرهنگ سازی تئاتر به عنوان یک ضرورت در میان اقشار مختلف جامعه است.

مشاور فرهنگی اجتماعی شهردار کاشان، با اشاره به اینکه تئاتر، زبان شیوا و گویا در انتقال فرهنگ است و می توان از این ابزار مهم در جهت ارتقاء فرهنگ شهروندی بهره گیری کرد، گفت: به دنبال ارتقاء جشنواره ملی تئاتر مهر و از طریق آن،   بیان معضلات و مشکلات جامعه و شناساندن فرهنگ شهروندی به همشهریان  با استفاده از این هنر والا هستیم.

عطایی شاد با تاکید بر اینکه پیوند مردم با  تئاتر، عامل موفقیت جشنواره ملی تئاترمهر خواهد شد، خاطرنشان کرد: امید داریم با توجه به جشن های تئاتر و مردمی که در جشنواره امسال  شاهد برگزاری آن در مناطق مختلف شهر هستیم برای سال های آینده بر ارتقاء کیفیت آن تمرکز کنیم.

نائب رییس شورای سیاست گذاری چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان تصریح کرد: مهم ترین رسالت جشنواره تئاتر مهر کاشان، گسترش فرهنگ و هنر و تئاتر مردمی کردن آن و فراهم کردن بستری برای آموزه های شهروندی است.

به گزارش ایمنا، چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر با پیام تئاتر و مردم  از ۹ تا ۱۵ آذر ماه میزبان هنرمندان و علاقه مندان به هنرهای نمایشی در شهر کاشان است.

کد خبر 360559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.