۱۰۰ کیلومتر مسیر عبور دوچرخه در اصفهان احداث می‌شود

مدیر توسعه حمل و نقل پاک شهرداری اصفهان گفت: پس از تصویب طرحی از سوی شورای عالی ترافیک بیش از ۱۰۰ کیلومتر مسیر عبور دوچرخه در شهر اصفهان احداث خواهد شد.

محمد پورابوطالب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر برای رسیدن به هوای پاک باید از شعار دادن بپرهیزیم و با الگوسازی مناسب شهروندان را به استفاده از حمل و نقل پاک و همگانی دعوت کنیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای استفاده هر چه بیشتر از دوچرخه در اصفهان خاطرنشان کرد: برای توسعه حمل و نقل پاک، شهرداری اصفهان گام‌های مثبت برداشته است که از مهمترین این اقدامات می‌توان به ایجاد مسیرهای ویژه عبور دوچرخه اشاره کرد، در آینده نیز پس از تصویب طرحی از سوی شورای عالی ترافیک بیش از ۱۰۰ کیلومتر مسیر عبور دوچرخه در شهر اصفهان احداث خواهد شد.

مدیر توسعه حمل و نقل پاک شهرداری اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵ ایستگاه دوچرخه در شهر اصفهان فعال است، تصریح کرد: در این ۱۵ ایستگاه دوچرخه‌های جدید برقی و غیربرقی وجود دارد و به اشتراک شهروندان گذاشته می‌شود.

پور ابوطالب اضافه کرد: پویش‌هایی با هدف ارتقای هوا پاک تحت عنوان هم رکابی مدیران، پرسنل ادارات و شهروندان در سطح شهر اجرا می‌شود که خوشبختانه از این طرح استقبال شده است و همچنین همایش‌های بزرگ دوچرخه سواری نیز از سوی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری برگزار شده است که گامی مثبت در جهت تشویق شهروندان به استفاده از این وسیله نقلیه  با هدف کاهش آلودگی‌های هوا بوده است.

کد خبر 360546

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک شهروند IR ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    0 0
    از سوی نهاده و سازمانهای دولتی برای کارمندان تسهیلاتی برای خرید دوچرخه داده شود تا استقبال بیشتری از این طرح انجام پذیرد. هیچ چیز مثل حضور پررنگ دوچرخه سواران در سطح شهر به بهبود و تقویت این امر کمک نمی کند.