«بفرمایید موتوربرقی» بزودی اجرا می‌شود

مدیر پروژه موتور برقی اجرای طرحی تحت عنوان "بفرمایید موتوربرقی" در شهر اصفهان خبر داد و گفت: از آنجایی که در گذشته طرح "بفرمایید دوچرخه" بازتاب خوبی داشت در آینده‌ای نزدیک طرح بفرمایید موتور برقی اجرا خواهد شد.

ستار مصری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در طرح «بفرمایید دوچرخه» که با هدف گسترش هوای پاک اجرا شد، استقبالی بی‌نظیری را شاهد بودیم به طوری که ۱۲ هزار دوچرخه به فروش رسید و شهرداری اصفهان بدون چشمداشت سود، تنها نقش تسهیل‌کننده این طرح را بر عهده داشت.

وی در زمینه چگونگی اجرای طرح «بفرمایید موتوربرقی» خاطرنشان کرد: در هفته‌های اخیر با تولیدکنندگان موتوربرقی، صحبت‌هایی پیرامون ارائه تسهیلات به داوطلبان شده است و همچنین جهت ایجاد طرح‌های تشویقی به دستگاهای دولتی جزییات این طرح ارائه شده است.

مدیر پروژه موتور برقی ادامه داد: به علت سرعت پایین و ارتفاع کم این موتورها قرار است وزارت کشور سن مجاز استفاده از موتورهای برقی را پایین آورد و همچنین تسهیلاتی را پیرامون ارائه گواهینامه موتور به اشخاصی که گواهینامه پایه دو دارند بدهد به طوری که تنها یک روز رانندگان آموزش لازم را برای استفاده از موتورسیلکت برقی ببینند.

مصری پور با بیان اینکه ایستگاه‌هایی برای شارژ موتورهای برقی از سوی شهرداری اصفهان در سطح شهر در نظر گرفته شده است، گفت: سوخت این موتورها از برق تامین می‌شود از این رو محل تامین شارژ آن‌ها در پارکینگ‌های شهر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت های برقی هیچگونه آلاینده‌ای تولید نمی‌کنند و جایگزینی آنها در شهر اصفهان در کاهش غلظت آلاینده های هوا بسیار موثر است، گفت: تنها مشکلی که در استفاده از موتوربرقی با آن روبرو خواهیم شد عدم اطلاعات کافی در خصوص این وسیله نقلیه موتوری است، زیرا هر طرح تا زمانی که در جامعه جا بیفتد دستخوش نارضایتی می‌شود و با توجه به پایین بودن قدرت این موتورها در مقایسه با موتورهای بنزین‌سوز ممکن است برای استفاده کنندگان در مراحل ابتدایی جذابیت لازم را نداشته باشد.

کد خبر 360545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.