وقتی آلودگی هوا نفس ورزش شهر را می‌گیرد

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از تمهیدات این معاونت برای کاهش چالش‌های آلودگی هوا در ورزش شهروندی خبر داد.

به گزارش ایمنا، آلودگی هوا معضل تکراری این روزهای کلانشهرهای کشور از جمله اصفهان است. به استناد اطلاعات اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان، به سبب استمرار پایداری جو و تشکیل لایه وارونگی دما، در روز چهارشنبه -۱۴ آذرماه- نیز با انباشت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان و مناطق صنعتی استان روبه‌رو بودیم و در این مدت شاخص کیفیت هوا مانند چند روز گذشته در شرایط ناسالم برای عموم قرار داشت.

آلودگی هوا اثرات مخرب اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی فراوانی به دنبال دارد که می‌تواند زندگی شهروندان را تحت‌الشعاع قرار دهد.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره چالش‌های ورزشی آلودگی هوا در شهر اصفهان اظهار کرد: تعداد زیادی از شهروندان اصفهانی در برنامه‌ها و تمرینات ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی شهرداری شرکت می‌کنند که آلودگی هوا ممکن است بر روی آنها تأثیر منفی بگذارد.

حبیب‌اله ‌ناظریان افزود: برای کاهش این مشکل تدابیری در دستور کار داریم و به دلیل سرما و آلودگی هوا، به مسئولان ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی ابلاغ کرده‌ایم که از سالن‌های سرپوشیده در دسترس خود استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: البته امکاناتی که هم‌اکنون در اختیار داریم، کفاف این را نمی‌دهد که تمام شهروندانی که از ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی استفاده می‌کنند را به سالن‌های سرپوشیده منتقل کنیم، اما این کار در حال انجام است.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با اشاره به افزایش ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی شهر اصفهان از ۱۲۱ ایستگاه به ۱۵۱ ایستگاه در سال ۹۷ ادامه داد: در برنامه سال ۹۷ قرار بود ۱۵ ایستگاه اضافه شود که خوشبختانه این تعداد به ۳۰ ایستگاه رسید. همچنین ۱۸ ایستگاه جدید نیز در سال ۹۸ ایجاد خواهد شد.

ناظریان درباره استقبال شهروندان از این ایستگاه‌ها تصریح کرد: خوشبختانه شهر اصفهان دارای پارک‌های فراوانی است که از گذشته دارای ایستگاه‌های ورزش صبحگاهی بوده ‌است و در حال حاضر نیز شهرداران مناطق بسیار علاقمند به افزایش این ایستگاه‌ها هستند و همکاری خوبی در این زمینه دارند. ضمن اینکه شهردار اصفهان و اعضای شورای اسلامی شهر نیز همواره تأکید فراوانی بر افزایش تعداد این ایستگاه‌ها برای عموم شهروندان دارند.

وی درباره تعامل معاونت ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با آموزش و پرورش برای استفاده دانش‌آموزان از سالن‌های شهرداری در زمان افزایش آلودگی هوا تاکید کرد: تعامل بسیار خوب و نزدیکی با مسئولان تربیت‌بدنی آموزش و پرورش اصفهان داریم. حتی قبل از اینکه موضوع آلودگی هوا در میان باشد، سالن‌های شهرداری را در روزهایی از هفته در اختیار مدارس می‌گذاریم که این کار به ویژه در مناطقی مانند حصه، زینبیه، دارک و ... انجام شده است.

معاون ورزشی تفریحی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: هر اقدامی که از دستمان برآید برای کمک به ورزش دختران و پسران دانش‌آموز انجام می‌دهیم تا در معرض آسیب‌های آلودگی هوا قرار نگیرند و امیدوارم بتوانیم این تعاملات را روز به روز افزایش دهیم.

کد خبر 360528

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.