بیمه‌ها کمک هزینه داروهای هندی را نمی‌پردازند

رییس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان در خصوص تنوع قیمت دارو در داروخانه‌های اصفهان گفت: برخی از مدل‌های دارویی ایرانی و برخی دیگر هندی هستند، شرکت‌های دارویی داخلی قیمت‌های متفاوتی برای داروها دارند که این امر باعث افزایش قیمت دارو شده و بیمه‌ها تنها پرداخت کمک هزینه داروهای ایرانی را تعهد کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباسعلی جوادی صبح امروز (چهارشنبه) در نشست خبری نمایندگان مراکز تشخیصی و درمانی بخش خصوصی در سازمان نظام پزشکی استان اصفهان اظهار کرد: بزرگترین مشکل بخش بهداشت و درمان اصفهان کمبود تخت بیمارستانی است که متاسفانه از ابتدای انقلاب تاکنون به جز دو بیمارستان خصوصی، بیمارستان دیگری در این شهر ساخته نشده است.

لزوم اضافه شدن ۶۰۰۰ هزار تخت بیمارستانی در اصفهان

وی به افزایش جمعیت سالمندی در استان اصفهان و روند روبه رشد آن اشاره کرد و افزود: طبق استانداردهای بهداشت و درمان با شرایط سنی طی ۱۰ سال آینده باید شش هزار تخت بیمارستانی به بیمارستان‌های اصفهان افزوده شود و اگر هزینه هر تخت بیمارستانی را سه میلیارد تومان در نظر بگیریم برای این امر به ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

رییس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان با بیان اینکه بر اساس بخش  نامه‌های وزارت بهداشت باید ۵۵ درصد از تخت‌های بیمارستانی هر استان توسط بخش خصوصی تامین شود، افزود: این رقم در استان اصفهان ۳۵ درصد است و تا رسیدن به استاندارد فاصله داریم.

وی اضافه کرد: با توجه به بروزرسانی استانداردهای درمانی ضروری است سرمایه‌گذاری‌های بهتری دراین خصوص صورت گیرد.

جوادی با بیان اینکه هر تخت بیمارستانی به ۳.۵ پرسنل نیاز دارد، گفت: این استاندارد در برخی کشورها به پنج نفر می‌رسد؛هزینه حقوق پرسنل یک بیمارستان حدود ۴.۵ میلیارد تومان است و بزرگترین چالش فعلی بیمارستان‌های خصوصی پرداخت حقوق پرسنل است چرا که بیمه‌های تامین اجتماعی در تعویق پرداخت حق بیمه پرسنل جریمه تعیین می‌کنند و این در حالی است که بیمه‌ها در تسویه معوقات خود ۱۶ ماه عقب هستند.

وی با ابراز تاسف از مشکلات به وجود آمده برای بیمارستان‌های خصوصی و خیریه‌ای در اصفهان تصریح کرد: مردم از بیمارستان‌های خیریه توقع پایین بودن تعرفه‌ها را دارند در حالی که امروز بخش خصوصی برای خرید ایمپلنت‌ها و تمام تجهیزات خود باید هزینه‌های آن را به صورت نقدی تهیه کنند که تامین نقدینگی از بزرگ‌ترین مشکلات این بیمارستان‌ها در اصفهان است.

رییس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان در خصوص تنوع قیمت دارو در داروخانه‌ها گفت: برخی از مدل‌های دارویی ایرانی و برخی دیگر هندی هستند، حتی شرکت‌های دارویی داخلی هم قیمت‌های متفاوتی برای داروها دارند که این امر باعث افزایش قیمت دارو در داروخانه‌ها شده و سازمان‌های بیمه گر تنها پرداخت کمک هزینه داروهای ایرانی را تعهد کرده‌اند.

تخفیف پروانه ساخت برای بیمارستان بخش خصوصی در نظر گرفته شود

جوادی با بیان اینکه در اصفهان برای هتل‌سازی تخفیف داده‌اند، ادامه داد: این تخفیف‌ها باید برای افراد متقاضی ساخت بیمارستان نیز ارایه شود. همچنین وارد کردن  دستگاه‌های درمانی و تشخیصی مانند سی تی اسکن و رادیوتراپی و ... با توجه به تبادلات ارزی مشکلاتی را برای بیمارستان‌های خصوصی ایجاد کرده که دانشگاه علوم پزشکی هم سخت گیری‌های بسیار زیادی در این امر دارد و تاحدودی باید این سختگیری‌ها تعدیل شود.

وی  در خصوص تخلفات پزشکی گفت: در همه جای دنیا عوارض درمان وجود دارد؛ میزان مرگ و میر از عوارض پزشکی در آمریکا چهار درصد است و میزان شکایات در آن کشور سه درصد است؛ این در حالی است که میزان شکایات در ایران ۰.۳ درصد و از متوسط کشوری نیز کمتر است.

رییس سازمان نظام پزشکی استان اصفهان ادامه داد: همچنین میزان درصد محکومیت پزشکان استان به اندازه متوسط کشوری است و این در حالی است که رسیدگی به بیماران در استان مانند همه نقاط کشور و شکایات کمتر است.

کد خبر 360516

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.