کمال تبریزی جشنواره "دوستی" را داوری می‌کند

جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «دوستی» با حضور کمال تبریزی به عنوان عضو هیئت داوری و شرکت فیلم های ایرانی، ۱۴ دسامبر در استانبول آغاز می شود.

به گزارش ایمنا،‌ به نقل از آناتولی، جشنواره بین المللی فیلم کوتاه «دوستی» با تم های مختلف دوستی در قالب های مختلف مانند «دوستی با همسایه، جغرافیا و تاریخ» برای نخستین بار با حضور گسترده فیلمسازانی از سراسر جهان به ویژه ایران جمعه ۱۴ دسامبر در استانبول آغاز خواهد شد.

این جشنواره در سه بخش اصلی، «حرمت ۴۰ ساله» و «پانوراما» به داوری کمال تبریزی کارگردان ایرانی، نجوی نجار کارگردان و نویسنده فلسطینی، توفیق باشر کارگردان، سزین آکباش اوغلو بازیگر از ترکیه و به ریاست یوکسل آکسو نویسنده و کارگردان ترک برگزار خواهد شد.

از مجموع ۴۸ فیلم کوتاهی که قرار است از کشورهای مختلف در این جشنواره اکران شوند، ۱۴ فیلم به کارگردانان ایرانی تعلق دارند.

در بخش اصلی این جشنواره از ۱۷ فیلم کوتاه، ۶ فیلم متعلق به کارگردانان ایرانی است. همچنین پنج فیلم از ترکیه و فلیم هایی از قرقیزستان، فرانسه، بلژیک، فلسطین، اسپانیا، قزاقستان حضور دارند.

در بخش «حرمت ۴۰ ساله» این جشنواره که اغلب فیلم هایی با موضوعاتی همسو با تم آن قرار می گیرند، ۱۷ فیلم حضور دارد که ۶ فیلم ساخت ایران است.

بخش «پانوراما» این جشنواره نیز مربوط به فیلم های کوتاهی است که در جشنواره های دیگر جوایز متعددی را کسب کرده اند. در این بخش ۲ فیلم از ایران در کنار فیلم هایی از ترکیه، آمریکا، نپال، کرواسی، انگلستان، سودان، سوییس، روسیه و فرانسه اکران خواهند شد.

قرار است در طول این جشنواره سه فلیم بلند «مارمولک» اثر کمال تبریزی، «خانه دوست کجاست» اثر عباس کیارستمی و «چشمان دزد» اثر نجوی نجار نیز اکران شود.

در طول این جشنواره سه روزه، کنفرانس ها و کارگاه هایی با حضور بازیگران و کارگردانان برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

کد خبر 360491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.