تسهیلات ۲۰۰ میلیارد تومانی برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی اختصاص یافت

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اخیراً لایحه‌ای در شورای شهر اصفهان مصوب شدکه تا پایان سال از تسهیلات ۲۰۰ میلیاردی برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی استفاده شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اصغر برشان در برنامه رادیویی «صدای شهر»با بیان اینکه عوامل متعددی در ایجاد و افزایش آلودگی هوا نقش دارد، اظهار کرد: بیشترین میزان آلودگی هوا به واسطه تردد خودروها در شهر اصفهان ایجاد می‌شود و در این میان صنایع آلاینده و نوع فصل نیز تاثیرگذار است چرا که در فصل زمستان عوامل آلاینده هوا افزایش پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: راهکارهای کاهش آلودگی هوا هم به مسئولان و هم به مردم باز می‌گردد، در واقع کاهش آلودگی هوا تاثیرات مثبتی دارد که شامل حال تمام افراد جامعه می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی باید برای ما به یک فرهنگ تبدیل شود، گفت: آنچه در شهرهای مختلف سایر کشورهای دنیا می‌بینیم، استفاده روز افزون مردم از حمل و نقل عمومی است، اما این مهم هنوز در شهرهای ما فرهنگ سازی نشده است، از این رو باید زمینه لازم برای تحقق آن فراهم شود.

مسیر ایستگاه‌های اتوبوس به سمت ایستگاه‌های مترو

وی ادامه داد: باید اتوبوس‌های فرسوده و دودزا را از ناوگان اتوبوسرانی خارج شود و ایستگاه‌های اتوبوس نیز دارای تابلوی مبدأ و مقصد باشد تا برنامه‌ریزی خوبی برای سرویس‌دهی به شهروندان وجود داشته باشد.

برشان با بیان اینکه شرکت واحد اتوبوسرانی سعی کرده علی‌رغم تمام کاستی‌ها و محدودیت‌ها، میزان رضایتمندی مردم را افزایش دهد، گفت: سعی شده مسیر ایستگاه‌های اتوبوس به سمت ایستگاه‌های مترو هدایت شود.

نایب رییس کمیسیون حمل ونقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: بهای واقعی استفاده از مترو برای هر شهروند نزدیک پنج هزار تومان است، اما شورای شهر تصویب کرد که ۷۰۰ تومان بابت بهای بلیت پرداخته شود تا انگیزه‌ای برای استفاده هر چه بیشتر شهروندان از وسایل حمل ونقل عمومی باشد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خط دو مترو با دریافت وام و تسهیلات آغاز  شده است، افزود: امیدواریم خط دو دچار فرسایش زمانی نشود و تا چهار سال آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

برشان تاکید کرد: شورای شهر و شهرداری باید قدم‌های موثری برای ارتقاء کمّی و کیفی وسایل نقلیه عمومی بردارند و مردم نیز همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد کاهش آلودگی هوای شهرمان باشیم.

وی با اشاره به مصوبه ۲۰۰ میلیاردی وام و اوراق مشارکت برای توسعه خطوط اتوبوسرانی، خاطرنشان کرد: اخیراً طرح و لایحه‌ای در شورای شهر اصفهان مصوب شدکه تا پایان سال از تسهیلات ۲۰۰ میلیاردی برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی استفاده شود.

نایب رییس کمیسیون حمل ونقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: باید با ایجاد طرح‌های تشویقی تک سرنشینی را در شهر کاهش داد.

وی با اشاره به قانون قرار گیری صنایع در شعاع ۵۰ کیلومتری شهرها، گفت: در سال‌های گذشته برخی از  این صنایع مثل نیروگاه و پالایشگاه در کمتر از این فاصله قانونی احداث شده و انتقال آنها در کوتاه مدت میسر نیست، البته اگر ذوب آهن را به عنوان صنعت آلاینده تلقی کنیم، با توسعه فضای سبز به صنعت سبز تبدیل شده است.

قرارداد کارگران اصلاح می‌شود

برشان به تاثیر فعالیت کارگران در زیبایی و پاکیزگی شهر اشاره و خاطرنشان کرد: تمامی کارگران شهرداری از شریف‌ترین و بهترین افراد محسوب می‌شوند، آنها همچون رانندگان اتوبوس که در این شرایط ترافیکی و آلودگی هوا به مردم خدمت رسانی می‌کنند، در فضاهای سبز و خدمات شهری سفیران سلامت، آراستگی و زیبایی شهر هستند.

وی ادامه داد: قانون گذار حقوق کارگران را جزء دیون ممتاز دانسته و تکلیف کرده قبل از هر پرداختی باید حق کارگران را پرداخت کنیم، اما متأسفانه به دلایل متعددی تاخیر در پرداخت حقوق برخی کارگران اتفاق افتاده که تمامی تلاش ما بر آن است که این عقب‌ماندگی جبران و با توجه به تکلیف قانون و سیاست‌ها، معوقه کارگران پرداخت شود.

نایب رییس کمیسیون حمل ونقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: کارگران نقش بسزایی در کنترل آلایندگی‌ها دارند، به عنوان مثال اگر یک شب زباله به موقع جمع‌آوری یا به فضای سبز رسیدگی نشود، نمی‌توان متصور بود که چه اتفاق‌هایی در بحث آلایندگی‌ها اتفاق خواهد افتاد، بنابراین باید از آنها حمایت کرد.

وی با بیان اینکه در صدد هستیم نقایص قرارداد کارگران را اصلاح کنیم تا علاوه بر حقوق از مزایای نسبی نیز بهره‌مند شوند، افزود: کارگران حتی اگر حقوق خود را سر موقع دریافت کنند باز هم با عسرت به معیشت خود می‌پردازند و اگر قرار باشد که همین حقوق را با تاخیر دریافت کنند، به هیچ عنوان روا نیست.

اصفهان نگین آراستگی شهرهای جهان

برشان با اشاره به پاکیزگی زبانزد شهر اصفهان، تاکید کرد: بر اساس نظر گزارشگرانی که از اقصی نقاط جهان به اصفهان سفر کرده اند، شهر اصفهان نه در ایران بلکه در بین بسیاری از شهرهای کشورهای پیشرفته، در بخش نظافت و پاکیزگی سرآمد است و این حاصل ارتقاء فرهنگ شهروندان در رعایت مسایل بهداشتی و پاکیزگی و فعالیت شبانه‌روزی کارگران است.

وی گفت: شهر اصفهان نگین آراستگی شهرهای جهان است که امیدواریم با همکاری هر چه بیشتر شهروندان روز به روز شاهد افزایش این آراستگی‌ها باشیم.

نایب رییس کمیسیون حمل ونقل، محیط زیست و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تعطیلی مهدهای کودک و پیش دبستانی‌ها به دلیل آلودگی هوا گفت: امیدواریم امسال با بارش رحمت الهی کمتر شاهد این اتفاقات باشیم، البته شهروندان باید با استفاده از تابلوهای اطلاع رسانی وضعیت ترافیک شهر، مسیرهای خلوت را برای تردد انتخاب کرده و در ساعات پیک ترافیک سفرهای درون شهری خود را انجام ندهند.

وی ادامه داد: بی شک اگر باور نکنیم که خودمان سهم بسزایی در کاهش آلودگی هوا داریم، تمام اقدامات کم ثمر خواهد بود یا عقیم خواهد ماند.

برشان اظهارکرد: دانش آموزان پلیس ایمنی، امنیت و سلامت هستند و می‌توانند برخی از نکات ترافیکی را به والدین خود گوشزد کنند.

کد خبر 360487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.