حمایت از استارتاپ ها با هدف ایجاد اشتغال برای جوانان

شهرضا – معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: متأسفانه بیکاری به عنوان مهمترین نگرانی جوانان، باعث بروز مشکلاتی مانند افسردگی در میان آنان شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، زهرا اخوان‌نسب در مراسمی که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه دولتی شهرضا برگزار شد، تصریح کرد: معضل بیکاری جوانان، یکی از مهمترین نگرانی‌های مسئولان اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اصفهان است و ایجاد فضای مناسبی برای تعامل و هم‌اندیشی جوانان جویای کار و کارآفرینان، به عنوان راهکاری مناسب برای این مشکل در نظر گرفته است.

وی ادامه داد: چند سالی است که در حوزه جوانان فعالیت می‌کنیم و حمایت از استارتاپ‌ها را به عنوان یکی از سیاست‌های اجرایی در زمینه اشتغالزایی برای آنان در نظر گرفته‌ایم.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ۶۰ درصد از جمعیت جوان تحصیل‌کرده کشور بانوان هستند، خاطرنشان کرد: متأسفانه بیکاری به عنوان مهمترین نگرانی جوانان، باعث بروز مشکلاتی مانند افسردگی در میان آنان شده است.

اخوان‌نسب با بیان اینکه جوانان نگران آینده شغلی خود هستند، اظهار کرد: شمار تحصیل‌کردگان دانشگاهی و توقعات جوانان افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: فرصت‌های زیادی برای اشتغال و کارآفرینی وجود دارد که اگر از آن‌ها استفاده نشود، موجب پشیمانی می‌شود.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه مهارت‌ها و تجارب تحصیل‌کردگان باعث تمایز آنان می‌شود، تأکید کرد: در دهه‌های گذشته جوانان با علاقه رشته‌ تحصیلی را انتخاب و به سادگی شغل مناسب را پیدا می‌کردند، اما امروز شرایط بسیار سخت‌تر شده است، بنابراین باید مهارت شغل‌یابی نیز به افراد آموزش داده شود.

اخوان‌نسب تناسب شغل با علاقه‌ها و موقعیت‌های اجتماعی فردی اشخاص را از اصول مهم شغل‌یابی دانست و افزود: جوانان باید با مزیت‌های شغلی آینده خود آشنا شوند، بعضی مشاغل به واسطه گسترش تکنولوژی منسوخ شده و مشاغل مدرن جایگزین آن‌ها شده است.

وی با تأکید بر ضرورت مشورت با افراد صاحب‌نظر در هر رشته، اظهار کرد: خلاقیت در اداره شغل، پرهیز از حاشیه‌پردازی و مشورت با افراد ناآگاه نیز بسیار با اهمیت است.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان گفت: جوانانی که امروز در دانشگاه‌ها تحصیل می‌کند باید با دورنمای شغلی خود آشنا باشند و بتوانند بر اساس درآمد حاصل از آن برنامه‌ریزی کنند، بنابراین مشاوره شغلی یکی از مهمترین نیازهای جوانان و نوجوانان است.

اخوان‌نسب تصریح کرد: بسیاری از جوانان به دنبال یافتن کار مناسب هستند، بدون آنکه درخصوص شرایط مالی و اجتماعی و محیط کاری اندیشیده باشند.

وی تأکید کرد: جوانانی که تنها به آموزش‌های تئوری دانشگاهی اکتفا کرده‌اند، نمی‌توانند شغل مناسبی پیدا کنند، از سوی دیگر جوانانی که علاوه بر تحصیلات دانشگاهی، مهارت‌هایی مانند تسلط بر زبان خارجی و کار با رایانه را فراگرفته‌اند، می‌توانند بین فرصت‌های شغلی مختلف انتخاب کنند.

معاون امور بانوان اتاق بازرگانی اصفهان اظهار کرد: نظر ۶۰ درصد از دانشجویان درخصوص شغل در دوران تحصیل تغییر می‌کند که این مسئله نشانه عجز جوانان در انتخاب شغل مناسب است.

کد خبر 360450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.