تشکیل مجمع بانوان شورایی گامی به سوی توسعه پایدار است

عضو هیئت رییسه شورای عالی استان‌ها با اشاره به برگزاری جلسه انتخابات شورای مشورتی بانوان شورایی گیلان گفت: شورای مشورتی بانوان با ایجاد ارتباط با کل بانوان عضو شوراها و حضور فعال در شورای اسلامی استان و با عملکرد درست در چهارچوب ضوابط موجبات افزایش مشارکت بانوان را فراهم کنند .

به گزارش ایمنا، فرهاد نیک نهاد اظهار کرد: امروزه در سطح ملی، بانوان به دلیل خودباوری و رشد و ارتقا سطح علمی در امور اقتصادی، اداری، سیاسی و اجتماعی می توانند نقش مهمی را ایفا کنند.

وی گفت: از این رو شورای عالی استانها در جهت توسعه پایدار و نقش بانوان در مدیریت به پیشنهاد تنها بانوی عضو شورای عالی استان‌ها و طرح در هیئت رییسه موضوع "شورای مشورتی بانوان" در دستور کار قرار گرفت.

عضو هیئت رییسه شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه به زودی اساسنامه نحوه برنامه ریزی و چگونگی اجرایی شدن فعالیت بانوان به استانها ابلاغ می شود تاکید کرد: از این رو به استانها اعلام شد تا با دعوت از بانوان عضو شوراهای شهر و روستا شورای مشورتی استان ها تشکیل  شود تا از بین خود یک نفر عضو اصلی و یک نفرعلی البدل به نمایندگی از هر استان به شورای عالی استان ها معرفی کنند.

 نیک نهاد افزود: با توجه به اینکه حدود ۱۲۰هزار نفر جامعه شورایی داریم که حدود ۶.۳ درصد بانوان عضویت دارند و حدود ۲۴۰۰نفر نیز به عنوان دهیار بانو داریم و حدود هشت بانوی شهردار که جا دارد ابزارهای لازم برای مشارکت بیشتر بانوان درعرصه های اجتماعی ومدیریتی همانند شوراها و دهیاری ها و شهرداری ها و سایر دستگاه ها و نهادها فراهم شود.

وی با اشاره به برگزاری جلسه انتخابات شورای مشورتی بانوان شورایی گیلان تصریح کرد: این جلسه با دعوت از بانوان عضو شوراهای شهر وروستا در سالن الغدیر استانداری گیلان با همکاری استانداری محترم که مقدمات برگزاری را مساعدت کردند انتخابات شورای مشورتی بانوان شورایی گیلان برگزار شد.

نماینده گیلان در شورای عالی استان‌ها افزود: شرکت کنندگان از بین خود پنج نفرعضو اصلی و دو نفر علی البدل تعیین نمودند. باتوجه به اینکه اولین بار این جلسه برگزار شد نواقص و نارسای هایی هم داشته است. اما لازم است از همکاران شورایی، دبیرخانه و مشاورین و عزیزان استانداری و دیگر دوستان و اهل رسانه تقدیر و تشکر کنم.

نیک نهاد ابراز امیدواری کرد: شورای مشورتی بانوان با ایجاد ارتباط با کل بانوان عضو شوراها و حضور فعال در شورای اسلامی استان و برگزاری جلسات هم اندیشی درشهرستان ها بتوانند با عملکرد درست در چهارچوب ضوابط موجبات افزایش مشارکت بانوان را فراهم کنند.

به گفته وی؛ آنچه که امروز درانتخابات برجسته بود درصد بالای علمی بودن بانوان بود که امیدواریم مسئولین فضای لازم را برای این قشر مومن و متعهد در عرصه های اقتصادی اجتماعی سیاسی و مدیریتی فراهم کنند.

کد خبر 360449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.