«محله دانایی» در منطقه ۴ اجرا می‌شود

برای ایجاد یک جریان فرهنگی با دوام در نوار حاشیه‌ای محله‌های منطقه چهار شهرداری اصفهان، طرحی با نام محله دانایی به ابتکار اداره فرهنگی و اجتماعی این منطقه تدوین شده است که گام اول آن در هفته جاری و گام بعدی هفته آینده اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا، این طرح بر سه محور تفریح، سلامت خانواده و فرهنگ شهروندی استوار است، نکته قابل تامل طرح این است که محله‌های مشارکت کننده در این طرح، محله های بدون مرکز فرهنگی، اما نیازمند فعالیت فرهنگی هستند. مدیر منطقه چهار شهرداری اصفهان در این باره گفت: در این طرح ابتدا علاقه‌مندان و موثران فرهنگی محلات، سه ماه آموزش می‌بینند و بر اساس سرفصل‌هایی که در اختیارشان گذاشته شده، به آفرینش فرصت‌های فرهنگی و فعالیت های آموزشی برای مردم محل می پردازند.

رضا اخوان افزود: هدف این طرح جلب مشارکت اهالی محل برای فعال کردن منابع فرهنگی محلات از طریق تقویت حس مسئولیت پذیری اجتماعی آنهاست. این افراد که در هر دوره به آنها افزوده خواهد شد با کمترین وابستگی به نهادهای رسمی به گسترش فعالیت های فرهنگی در مجامع مردمی و غیر رسمی می پردازند. به گفته وی، ورود فعالیت فرهنگی به فضاهایی که عادت به دیدن برنامه فرهنگی در آن نداریم، هدف این طرح است.

به گزارش ایمنا، اداره های توسعه فرهنگ شهروندی و اداره ســلامـت سازمـان فـرهـنـگـی اجتماعی و ورزشی با مدیریت منطقه در عملیاتی کردن طرح، مشارکت می‌کنند. نخستین جلسه از سلسه جلسه‌های «محله دانایی» روز یکشنبه این هفته ساعت چهار بعدازظهر در مـجمـوعـه باغ غـدیـر با حـضـور فـعـالان مـحـلـی از پنج محله زوان، پینارت، کردآباد، کـلـم‌خواران و شـهــرک زایـنـده‌رود برگزارشد. احسان کاظمی، مشاور این طرح با اشاره به اینکه میل به داشتن حرکت فرهنگی مهم است و تحول فرهنگی وابسته به مکان نیست، بلکه اشتیاق به تحول مهم است، گفت: حاضران در جلسه افراد کلیدی محله هستند که مسئله محله خود را می‌شناسند و از طرفی با افراد محله خود آشنایی دارند، بنابراین علاقه‌مندان یا تحصیل کرده های رشته های روان‌شناسی، علوم تربیتی و مربیان کودک محله خود را به ما معرفی کنید.

منبع: اصفهان زیبا

کد خبر 360438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.