رویداد ایده‌کاپ با محوریت درآمدهای شهری در اصفهان برگزار شد

دومین رویداد ایده‌کاپ شهر با محوریت درآمدهای شهری صبح امروز سه شنبه سیزدهم آذرماه در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، از ۹۰ ایده و طرحی که به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است، هشت ایده و شش طرح با داوری اولیه به مرحله نهایی رسید و امروز هر فرد سه دقیقه زمان در اختیار داشت تا طرح و ایده خود را ارائه کند.

ایده هایی با عناوین "هر ایستگاه بی آرتی و هر پارک یک نیروگاه کوچک الکتریکی"، "اجاره پل های هوایی نفر رو در سطح شهر"، "کسب درآمد پایدار شهری برای شهرداری از طریق فریمیوم"، " اصفهان قدیم و غذای خیابانی"، " افزایش مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض و بهای خدمات شهرداری با گِیمیفیکِیشن"، "مدل جلب مشارکت بخش خصوصی در جهت جلب درآمدهای پایدار" و "اصفهان پویا" در این رویداد توسط شرکت کنندگان مطرح شد.

همچنین عناوین طرح‌هایی که در این رویداد ارائه شد؛ "کارواش الکترونیک"، "ایجاد منابع پایدار از طریق بازیافت روزانه پوست میوه و حذف آن از چرخه زباله‌های شهری"، درآمدزایی از طریق خدمات سرویس‌های بهداشتی"، "بازآفرینی و بهینه‌سازی بدنه جنوبی پارک هشت بهشت با رویکرد اقتصادی و فرهنگی"،"سامانه آنلاین سفارش تاکسی خطی" بود.

نفرات برتر در بخش ایده؛ نفر اول سید محمد کاظم خلیفه سلطانی (کسب درآمد پایداربرای شهرداری از طریق مدل درآمدی فریمیوم)، نفر دوم محمد عابدی (اصفهان قدیم و غذاهای خیابانی) و در جایگاه سوم دو نفر مریم اسماعیلی و محسن معتمدی (ایستگاه‌های بی آر تی و هر پارک نیروگاه‌های کوچک الکتریکی) بودند.

نفرات برتر در بخش طرح؛ در جایگاه اول دو نفر زهرا احمدی و ابراهیم غلامی (کارواش تمام اتوماتیک شهری)، نفر دوم حمید سلامی جوجیلی ( بازآفرینی و بهینه سازی بدنه جنوبی پارک هشت بهشت) و نفر سوم سید علی بهشتی‌نژاد (ایجاد درآمد پایدار از طریق بازیافت پوست میوه) بودند.

هیئت داوران این رویداد؛ مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری‌ها و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان و رضا نصر اصفهانی استادیار گروه اقتصاد شهری دانشگاه هنر اصفهان هستند.

 در این مراسم از دانش آموزانی که به سوال شهردار مبنی بر اینکه "شهروند خلاق کیست و وظیفه او در اداره شهر چیست" پاسخ داده بودند، به صورت نمادین تقدیر و به ۱۱۰ نفر از دانش آموزان اصفهانی نفری ۱۰۰ هزار تومان جایزه اهدا شد.

همچنین از لعیا واعظ، آمنه شهیدی، مهدی زارعی، رسول جعفری داوران مرحله نخست این رویداد تقدیر شد.

کد خبر 360423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.