۶ نفر از استیضاح کنندگان ظریف امضای خود را پس گرفتند

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: شش نفر از امضاکنندگان طرح استیضاح وزیر امور خارجه امضای خود را پس گرفتند و این استیضاح حتما از حد نصاب می افتد.

به گزارش ایمنا، «محمد جواد ابطحی» روز سه‌شنبه-سیزدهم آذرماه-  اظهار کرد: مجتبی ذوالنوری رییس کمیته هسته ای و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در حال رایزنی برای پس گرفتن امضای استیضاح کنندگان وزیر امور خارجه است.

وی به ایرنا گفت: بنده در نامه ای که در دست وی دیدم، مشاهده کردم که شش نفر امضای خود را پس گرفتند، اما خودم امضایم را پس نگرفتم؛ هر چند حتما این استیضاح از حد نصاب می افتد.

قابل ذکر است که استیضاح محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه هفته گذشته با ۲۴ امضا تقدیم هیات رییسه مجلس شد، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در جلسه یکشنبه این هفته که با حضور ظریف برگزار شد، مقرر کردند که در مورد استیضاح وزیر امور خارجه تا دو هفته دیگر بررسی های بیشتر انجام شود. حسینعلی حاجی دلیگانی، عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس دهم طراح این استیضاح است.

به گزارش ایمنا، آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع بزرگ تقلید  نیز هفته گذشته با انتقاد از استیضاح مکرر وزرا در مجلس از نمایندگان خواست ایراد و اشکال‌های خود به وزیران را به صورت انتقاد و سوال مطرح کنند و اظهار کرد: «اگر بخواهیم وزیری را تغییر دهیم آن هم وزیرانی که در مقابل دشمنان ایستاده اند، کار درستی نیست و نباید در این موقعیت دولت ضعیف شود.»

کد خبر 360418

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.