کلاف سردرگم نقش جهان قبل از فینال نیم فصل

در چند روز گذشته خبرهای متفاوتی در مورد میزان ظرفیت استادیوم نقش جهان در بازی هفته آینده دو تیم سپاهان و پرسپولیس به گوش رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، دو سال قبل که استادیوم نقش جهان با حضور معاون اول ریاست جمهوری مورد بهره‌برداری قرار گرفت هواداران فوتبال در اصفهان امیدوار شدند تا بعد از ۲۵ سال سرانجام اصفهان هم بتواند دارای یک استادیوم با ظرفیت بالا برای پذیرش از هواداران مشتاق و به خصوص سپاهانی‌ها باشد. به هر حال با تفویض اختیار غیر رسمی تجهیز این استادیوم از شرکت توسعه و تجهیز به مجموعه فولاد مبارکه قرار شد تا اصفهانی‌ها بیش از ۳۰ میلیارد تومان برای تکمیل نقش جهان هزینه کنند و در عوض برای یک مدت حدودا ۲۰ ساله امکان بهره‌برداری و استفاده از استادیوم نقش جهان را در اختیار داشته باشند.

در همان روزها هم اخبار مختلفی در مورد نواقص این استادیوم مخابره شد که البته بعضی از آنها به مذاق مدیران مسئول در این حوزه خوش نیامد و با فرافکنی سعی در انحراف افکار عمومی داشتند. با این حال مجموعه فولاد مبارکه با انجام هزینه قدم به قدم پیش رفت و و سپاهان دو سال است که در این استادیوم پذیرای رقبای خودش در جام حذفی و لیگ برتر بوده است.

اما جرقه اصلی ماجرا درست از بازی هفته گذشته سپاهان و پدیده زده شد که حضور نزدیک به ۴۵ هزار هوادار سپاهانی در استادیوم نقش جهان زنگ خطر را برای مسئولان برگزاری به صدا درآورد که شرایط در بازی روز هجدهم آذرماه سپاهان و پرسپولیس بسیار پیچیده‌تر از این هم خواهد بود و در آن مسابقه با اضافه شدن هواداران پرسپولیس به جمع سپاهانی‌ها، هم میزان استقبال به طرز چشم‌گیری افزایش پیدا می‌کند و هم به خاطر برخورد تماشاگران با یکدیگر کنترل سکوها هم بسیار سخت‌تر از قبل می‌شود.

بنا بر اعلام مسعود تابش مدیرعامل باشگاه سپاهان تا به امروز فولاد مبارکه در تلاش بوده تا نواقص موجود را برطرف کند و امروز بعد از خاکبرداری بخشی از تپه بزرگ خاک اطراف استادیوم، دسترسی به پارکینگ‌های پشتی فراهم شده است و لازم است تا قبل از روز هجدهم آذرماه وضعیت آسفالت مسیر های منتهی به پارکینگ استادیوم هم حل شود تا تماشاگران علاقه‌مند دسترسی راحت‌تری به استادیوم داشته باشند.

اما مشکل اصلی برای بازی فینال‌گونه سپاهان و پرسپولیس میزان استفاده از ظرفیت سکوهای طبقه دوم استادیوم نقش جهان است که فعلا محل اختلاف شده است و مسئولان برگزاری در بلاتکلیفی به سر می‌برند. از یک طرف مدیران فولاد مبارکه معتقدند به خاطر مقاوم‌سازی‌های صورت گرفته در تقویت ستون‌ها که به منظور نصب چادرها ایجاد شده است بخش زیادی از استادیوم امکان میزبانی تماشاگران را در طبقه دوم دارد ولی از طرف دیگر شرکت توسعه و تجهیز که هنوز به صورت کامل مراحل تفویض اختیار مجموعه به فولاد مبارکه را انجام نداده است و مسئول تکمیل پروژه شناخته می‌شود اجازه استفاده از طبقه دوم را صادر نکرده است که در جای خودش قابلیت بحث دارد.

در حقیقت اگر روزی که نقش جهان افتتاح شد قرار بود که سپاهان از نیمه پایینی استادیوم استفاده کند که چه لزومی به انجام هزینه برای تکمیل طبقه دوم و نصب صندلی و چادر بود؟ و اگر قرار است سپاهان در روز مبادا از امتیاز میزبانی خودش استفاده کند، پس چرا با حضور تماشاگران در طبقه دوم که بر اساس پیش‌بینی‌ها همگی هوادار سپاهان هم هستند جلوگیری می‌شود؟

با این حال نامه امروز احمد سعید بخش معاون اجرایی پروژه‌های شرکت فولاد مبارکه به شرکت توسعه و نگهداری امکانات ورزشی نشان می‌دهد که سپاهانی‌ها در این مسئله کوتاه نمی‌آیند و از طرف دیگر می‌خواهند به صورت رسمی مجوز استفاده از طبقه دوم را هم از وزارت ورزش و شرکت توسعه بگیرند تا بعد از این حرف و حدیثی در این حوزه ایجاد نشود.

به هر حال هنوز پنج روز تا برگزای بازی سپاهان و پرسپولیس زمان باقی است و بدون شک در این مدت اتفاقات دیگری هم شرایط بازی روز یکشنبه -هجدهم آذرماه- را تحت تاثیر قرار خواهد داد اما بدون شک استفاده از ظرفیت طبقه دوم و حضور حداقل ۶۰ هزار نفری هواداران تیم سپاهان در صورتی که به درستی مدیریت شود می‌تواند یک روز تاریخی را برای ورزش اصفهان رقم بزند.

کد خبر 360413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.