آفت‌ مهم اقتصاد ایران بی‌ثباتی و تغییر مکرر بخشنامه‌ها است

وزیر اقتصاد و دارایی تصریح کرد: یکی از آفت‌های مهم این روزهای اقتصاد ایران، بی‌ثباتی و تغییر مکرر بخشنامه‌ها است. اصلاح مکرر و تعدد این بخشنامه‌ها منجر می‌شود که دیگر ارزشی برای بخشنامه‌ها قائل نشوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان خصوصی سازی، فرهاد دژپسند در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ایران، در واکنش به درخواست رییس کمیسیون اقتصادی مجلس مبنی بر اصلاح مجدد بخشنامه جدید بازگشت ارز، اظهار کرد: بخشنامه صادر شده برگرفته از جلسات با بخش خصوصی است.

وی افزود: اگر انتقادی به این جلسه است نظرات جدید باید جمع آوری شود و با توجه به تغییرات مکرر این بخشنامه بهتر است نظرات جمع بندی و اعلام شود تا بطور مفصل نظرات بررسی شود.

وزیر اقتصاد و دارایی اضافه کرد: رییس کل بانک مرکزی و وزیر صمت نظرشان این است که آخرین بخشنامه یعنی بخشنامه چگونگی بازگشت ارز حاصل از صادرات براساس جمع بندی نظرات بخش خصوصی و دولتی ابلاغ شده و این بخشنامه یک بخشنامه نهایی است.

دژپسند گفت: در وزارت اقتصاد و دارایی همکاران ما به درستی در حال رصد برنامه‌های دشمن و آماده سازی بسته‌هایی برای مواجهه با این دشمنی‌ها هستند.

وی در خصوص سه اولویت کاری در این وزارتخانه، اعلام کرد: اولین برنامه مد نظر، تامین مالی اقتصادی است. دومین کار بهبود فضای کسب و کار اقتصادی از طریق تسهیل شرایط گمرکی و سومین کار این است که بتوانیم سیاست‌های خصوصی سازی را همانطور که در اصل ۴۴ قانون اساسی آمده پیاده کنیم و در نهایت با الکترونیکی کردن و ساماندهی مشخص، با فساد مقابله کنیم.

کد خبر 360401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.