تحول در شهر از پروژه‌ها و موفقیت‌های کوچک شروع می‌شود 

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: اگر بخواهیم شهر متحول شود باید از پروژه‌ها و موفقیت‌های کوچک شروع کنیم، به اندازه کافی شعارهای بزرگ داده شده است و پروژه‌های ناتمام در سطح شهر به وفور قابل مشاهده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسین قورچانی در دومین رویداد ایده‌کاپ شهر اصفهان که با موضوع درآمدهای شهری روز سه‌شنبه در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: همین ایده ها و پروژه های کوچک مقیاس است که نتیجه آن را شهروندان می‌بینند و در بین آنها امید ایجاد می‌کند، همین قسمت های کوچک است که می‌تواند درآمدهای شهرداری را تجمیع کند تا در آینده با گسترش آنها به درآمد پایدار برسیم.

وی افزود: این ایده‌کاپ‌ها ممکن است به نظر کوچک بیاید اما همین که معضل درآمدی یک خیابان و قسمت کوچکی از شهر حل شود، بسیار بزرگ است، باید یاد بگیریم هر جایی که هزینه می‌کنیم درآمد آن را نیز در نظر بگیریم هزینه ها باید به درآمد مرتبط شود تا بتواند به درآمد پایدار تبدیل شود.

قورچانی اضافه کرد: مدیریت خلاقیت و فناورهای نوین شهرداری اصفهان دنبال ایجاد راهکارهای پایدار برای دریافت پیشنهادات طبقه خلاق و افرادی است که به مسائل شهری فکر می‌کنند.

مدیر مرکز خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: یک راهکار از طریق سازمان نظام پیشنهادات است که علاقه‌مندان برای درج ایده‌های خود می‌توانند به سایت شهرداری اصفهان مراجعه کنند و ایده‌های خود را ثبت کنند.

وی افزود: راهکار تخصصی تر برگزاری جشنواره‌های ایده پردازی است که در هر دوره با عنوان ایده کاپ شهر در دو قالب ایده و طرح برگزار می‌شود

قورچانی یادآور شد: بمنظور اینکه فقط ایده و طرح ها دریافت نشود و بعد از آن راهی برای ادامه آن نداشته باشیم با سازمان هایی از شهرداری که حوزه های ایده کاپ به آنها مربوط است (مدیر درآمد شهرداری و سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان) هماهنگی های لازم برای پیگیری ایده و طرح های برگزیده انجام شد.

وی اضافه کرد: ایده ها و طرح های منتخب پیگیری و به صورت پایلوت اجرا می‌شود، بعد از آن اگر جوابگوی نیازهای شهری باشد و صحت‌سنجی شود وارد فرآیندهای قرادادی و مشارکت با مردم می‌شود.

کد خبر 360393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.