وضعیت آلودگی هوای شهر به صورت آنلاین رصد می‌شود

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان گفت: دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، آمار دقیقی از میزان گازهای آلاینده، ذرات معلق و میانگین شاخص کیفیت هوای شهر ارائه می‌کند.

ابوالفضل خسروی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: جانمایی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا به صورت تخصصی و کارشناسی طبق نظر سازمان محیط زیست و هواشناسی اصفهان صورت گرفته است تا تمام شهر تحت پوشش ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا باشد.

وی افزود: این ایستگاه‌ها در میدان انقلاب اسلامی، خیابان کاوه، ورزشگاه‌های کردآباد و میثاق، شهرداری‌های مناطق ۹ و ۱۱، خدمات شهری منطقه شش، میدان باقوشخانه و میدان نقش جهان نصب شده‌ است.

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر همراه با سازمان محیط زیست و هواشناسی اصفهان وضعیت دقیق آلودگی هوای شهر را به صورت آنلاین رصد می‌کنیم و راهکارهای کاهش آلودگی هوا را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

خسروی با بیان اینکه به دلیل پایداری جو و سردی هوا این روزها وضعیت هوای شهر اصفهان در شرایط ناسالم قرار دارد، افزود: شهروندان به ویژه گروه‌های حساس شامل سالمندان، بیماران قلبی، ریوی و افرادی که دچار مشکلات تنفسی هستند باید کمتر در معرض هوای آزاد قرار بگیرند؛ با توجه به اینکه غلظت آلایندگی در ساعات پایانی شب تا ساعات اولیه صبح در سطح بالاتری قرار دارد، به عموم شهروندان توصیه می‌شود در ساعات پایانی شب که سکون بیشتری از هوا وجود دارد، در حاشیه شهرها و پارک‌ها پیاده روی نکنند.

وی با بیان اینکه علت آلودگی هوا بیشتر به منابع متحرک مانند خودروها و منابع ثابت همچون کارخانه ها و شرایط اقلیمی و گرد و غبار باز می‌گردد، گفت: توصیه ما به شهروندان این است که کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند، همچنین استفاده از مترو و اتوبوس بهترین گزینه برای سفرهای روزانه به منظور کاهش آلودگی هوا است

مدیر مرکز پایش و کنترل کیفیت هوای شهرداری اصفهان تاکید کرد: کشاورزان حاشیه شهر اصفهان باید از سوزاندن محصولات کشاورزی و برگ‌های درختان به طور کل خودداری کنند، زیرا سوزاندن محصولات کشاورزی نقش موثری در  افزایش آلودگی هوا دارد.

کد خبر 360391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.