۸۰۰ دستگاه تاکسی فرسوده نو شد

معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: با آغاز روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهری از سال ۹۴ تا کنون، ۸۰۰ تاکسی فرسوده شهر نو شده است.

به گزارش ایمنا، فخرالدین معصوم‌زاده با بیان اینکه نوسازی تاکسی‌های فرسوده در سطح شهر ارومیه همزمان با کل کشور از نیمه دوم سال ۹۴ شروع شد، اظهار کرد: از آغاز طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر ارومیه ۸۰۰ دستگاه تاکسی نو و به‌طور میانگین ۴۰ درصد تاکسی‌ها نوسازی شده است.

وی با بیان اینکه نوسازی تاکسی‌های فرسوده از برنامه‌های جدی مدیریت شهری است. ادامه داد: در روند نوسازی تاکسی‌های فرسوده شهر ارومیه، خودرهای مدل ۸۷ و پایین‌تر نوسازی شده‌اند.

معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه با بیان اینکه در حال حاضر پنج هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر ارومیه مشغول جابه‌جایی مسافران هستند، تصریح کرد: از این تعداد تاکسی شهری فعال در ارومیه، دو هزار دستگاه تا مدل ۸۷ فرسوده است.

معصوم‌زاده با بیان اینکه فعالیت سامانه اینترنتی نوسازی تاکسی‌های فرسوده در حال حاضر متوقف شده است، خاطرنشان کرد: متوقف شدن فعالیت سامانه نوسازی کشور به دلیل مشکلاتی چون نوسانات موجود در بازار است که امیدوار هستیم به زودی با رفع مشکل، روند نوسازی مجدداً شروع شود.

وی میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی ارومیه را هفت سال بیان کرد و گفت: با توجه به افزایش میزان آلاینده‌ها در ارومیه، بخشی از این آلودگی به دلیل تردد خودروهای فرسوده است که به لحاظ منطقی و عقلانی ضرورت نوسازی تاکسی‌های فرسوده بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود.

معاون نظارت سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه خاطرنشان کرد: میانگین عمر ناوگان تاکسیرانی در سطح کشور ۱۰ سال است.

معصوم‌زاده ابراز امیدواری کرد نوسازی تاکسی‌های فرسوده موجب کاهش آلاینده‌های هوا و ارتقای سطح رفاه عمومی و همچنین افزایش رضایتمندی تاکسیرانان و صرفه‌جویی در مصرف سوخت و تقلیل عمر ناوگان تاکسیرانی ارومیه شود.

کد خبر 360390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.