همسران مجازی قربانی کلاهبرداران حقیقی

رییس پلیس فتای استان اصفهان گفت: فعالیت سایت های همسریابی و صیغه یابی در فضای مجازی غیر قانونی است.

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه وجود کانال‌ها و سایت‌های اینترنتی همسریابی برای جامعه و مردم مسئله ای آسیب ساز است، اظهار کرد: پلیس فتا همواره با رصد و پایش فضای مجازی و سایت‌های اجتماعی، سایت های غیر مجاز همسریابی و صیغه یابی را شناسایی می‌کند و برای برخورد با آن‌ها به مراجع قضایی ارجاع می شود.

وی با تاکید بر اینکه همه کانال ها و سایتهای اینترنتی که تحت عنوان همسر یابی فعالیت می کنند غیر قانونی هستند، افزود: فعالیت این سایت‌ها صرفا با نیت کلاهبرداری و دسترسی به اطلاعات خصوصی مردم و سوء استفاده از آنها است. سرهنگ مرتضوی ادامه داد: کلاهبرداران اقدام به بارگذاری درگاه‌های جعلی می کنند و اطلاعات ماهیتی شهروندان را به سرقت می برند و در حقیقت  قصد نهایی آنها برداشت غیر مجاز از حساب‌های بانکی شهروندان است.

وی گفت: در مواردی خاص حتی اگر ادمین ها با راه اندازی سایت‌های اجتماعی نیت سوء استفاده نداشته باشند قطعا افرادی که به این وبسایت‌ها و کانال ها مراجعه و اقدام به ارتباط گیری با اشخاص دیگر می کنند، آن ها هم به دنبال سوء استفاده های جنسی و نامشروع یا کلاهبرداری هستند و هیچ کدام نیت سازنده و مثبت ندارند و همه آن‌ها یک سیستم آسیب زا برای جامعه به شمار می روند.

رییس پلیس فتای استان اصفهان با بیان اینکه پرونده های زیادی در خصوص جرائم اینترنتی وجود دارد، تصریح کرد: در شش ماه نخست سال جاری حدود ۵۰ وبسایت شناسایی کردیم که بیش از نیمی از آنها با عنوان صیغه یابی و همسریابی و بصورت غیر قانونی فعالیت می کردند.

وی با ابراز تاسف بیان کرد: "مراجعات و شکایات شهروندی در ارتباط با این جرائم و سوء استفاده از قربانیان وبسایت های همسریابی زیاد است که با بررسی ها متوجه فعالیت‌های اینترنتی می شویم".

سرهنگ مرتضوی از شهروندان خواست تا با خودکنترلی و مدیریت رفتار نسبت به چنین مسائلی در فضای مجازی هوشیار باشند تا از سوء استفاده های کلاهبرداران در امان بمانند.

کد خبر 360376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.