افتتاح دبیرخانه جشنواره موسیقی اصفهان/اولین جشنواره موسیقی، آذر 98

دبیر شورای موسیقی شهرداری اصفهان گفت: برای مقوله گردشگری موسیقی، اصفهان نیازمند جشنواره سالانه‌ای برای موسیقی است که بتواند در کنار جشنواره‌های ملی، ظرفیت موسیقی اصفهان را فعال کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در نشست تخصصی موسیقی اصفهان که امشب _دوشنبه ۱۲ آذر_ برگزار شد، رضا روحانی، معاون فرهنگی هنری سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، اظهار کرد: در حوزه فرهنگی شهرداری اصفهان، مصمم هستیم که رویدادهایی را تعریف کنیم که انسجامی در رابطه با آن حوزه و رخدادهای پیرامون آن ایجاد کنیم.
وی افزود: در حوزه سینما، نمایشگاه سالانه صنعت سینما و در حوزه ادبیات داستانی، جایزه ادبی جمالزاده را ایجاد کردیم و اکنون در حوزه موسیقی، با توجه به جایگاه اصفهان در حوزه موسیقی سنتی، بر آن شدیم تا دبیرخانه‌ای را در حد یک ایده اولیه ایجاد کنیم تا بتوانیم در آذرماه سال آینده، اولین جشنواره سالانه موسیقی اصفهان را برگزار کنیم.
در ادامه این مراسم، شریعت، دبیر شورای موسیقی شهرداری اصفهان، درباره گشایش دبیرخانه جشنواره موسیقی اصفهان، اظهار کرد: حدود ۳ سال پیش در دانشگاه فرهنگ و هنر و دانشگاه اصفهان، اساتید پیشکسوت موسیقی و صاحب نظران موسیقی، به فکری افتادند که در نتیجه آن، پس از مدت حدود دو سال مطالعه، تدوین سند جامع موسیقی شهر آغاز شد، که آن نیز حدود دو سال طول کشید.
وی ادامه داد: با انتخاب دکتر نوروزی و معاونین ایشان در سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری، که همگی از آشنایان فرهنگ و شیفتگان هنر این شهر هستند، خواسته شد که جلسات هم‌اندیشی پیرامون موسیقی اصفهان برگزار شود و فرصت مناسبی ایجاد شد تا سند جامع موسیقی شهر خدمت شهرداری ارائه شود.
دبیر شورای موسیقی شهرداری اصفهان افزود: بر این اساس طرح احیای دفاتر تخصصی با ساختار جدید را در پیش گرفتیم و سند را در سه محور اصلی، آموزش، اجرا و پژوهش، با چشم اندازی پنج ساله ارائه کردیم. 
شریعت اضافه کرد: از جمله برنامه‌هایی که در این چشم انداز پنج ساله تدارک دیده شده اند، می توان به کارگروه‌ها، مرکز مطالعات موسیقی پژوهی ایران، دبیرخانه‌ها، مرکز ارکسترها و اصلاح ساختار آموزشی اشاره کرد. 
وی با اشاره به مقوله گردشگری موسیقی، ادامه داد: در ابتدا برای گردشگری موسیقی، اصفهان نیازمند جشنواره سالانه‌ای برای موسیقی است. جشنواره‌ای که بتواند در کنار جشنواره‌های ملی، ظرفیت موسیقی اصفهان را فعال کند و امروز با افتتاح دبیرخانه این جشنواره، میتوانیم اولین گام را در پیشبرد این هدف برداریم.
دبیر شورای موسیقی شهرداری اصفهان تصریح کرد: طی جلساتی که با اقشار مختلف هنرمندان، اعم از پیشکسوتان، دانشگاهیان، اساتید حوزه موسیقی و صاحب نظران خواهیم داشت، تدوین نهایی اساسنامه جشنواره را انجام خواهیم داد.

کد خبر 360368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهزاد IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
    0 0
    اقدام بسيار بسيار پسنديده اي است. از خداوند توفيقتان را خواستارم و آرزو مي كنم اين جشنواره به ثمر بنشيند.