طلاق عاطفی ریشه در آسیب‌های اجتماعی و فردی دارد

نطنز-کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی نطنز گفت: آسیب‌های اجتماعی کانون خانواده را تهدید می‌کند و با توجه به مطالعات انجام شده و ریشه‌یابی کردن آسیب‌های موجود در جامعه، امروزه پدیده طلاق عاطفی ریشه بیشتر آسیب‌های فردی و اجتماعی در جامعه است.

به گزارش خبرنگار ایمنا،اسماعیل شریفی مقدم، کارشناس فرهنگی و تبلیغی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نطنز در گفت و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز، با بیان اینکه آسیب‌های اجتماعی پدیده‌هایی واقعی، متغیر، قانونمند و قابل کنترل و پیش گیری هستند، اظهار کرد: کنترل آسیب‌های اجتماعی شناخت علمی آنها را در هر جامعه‌ای برای پاسخ به پرسش‌های نظری، عملی و کاربردی از ایده‌ها و یافته‌های علمی تولید شده در برنامه ریزی‌های کوتاه و بلندمدت برای مقابله صحیح با آسیب‌های اجتماعی، درمان یا پیشگیری از گسترش و پیدایش آنها را ضروری و پراهمیت می‌کند.

وی گفت: آسیب‌های اجتماعی موضوع با اهمیتی است که رهبر معظم انقلاب نیز در ماه‌های گذشته، چندین بار در این خصوص جلساتی گذاشته‌اند و هر بار حدود چند ساعت موضوع را با تمام ابعاد و جوانب آن و با حضور سران قوا و تمامی مسئولان حوزه اجتماعی مورد بررسی قرار داده‌اند.

این کارشناس حوزه فرهنگی افزود: آسیب‌های اجتماعی کانون خانواده را تهدید می‌کند و با توجه به مطالعات انجام شده و ریشه‌یابی کردن آسیب‌های موجود در جامعه، امروزه پدیده طلاق عاطفی(چه طلاق عاطفی والدین با فرزندان و چه طلاق عاطفی بین  زوجین) ریشه بیشتر آسیب‌های فردی و اجتماعی در جامعه است که باعث بروز مشکلات فراوانی در جامعه شده و شاهد وقوع برخی جرائم و بزه کاری‌ها خواهیم بود.

وی تصریح کرد: پیشگیری از بروز و شیوع طلاق عاطفی بین زوج‌ها نیازمند اجرای برنامه‌های درست، مستمر، آگاه‌سازی، آموزش‌ مهارت‌های زندگی و استفاده از مشاوره‌های خانوادگی پیش از ازدواج است که به طور حتم نقش بسیار تاثیرگذاری در پیشگیری و کاهش طلاق عاطفی دارد.

شریفی مقدم تاکید کرد: با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده می‌توان گفت متاسفانه برخی از طرح‌هایی که تاکنون در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی برگزار شده به علت اینکه مخاطبان زیادی نداشته و مهم‌تر اینکه به درستی مخاطب شناسی نشده با موفقیت چندانی روبه‌رو نبوده است.

وی با ارایه پیشنهادی عنوان کرد: با توجه به اینکه زنان جامعه نقش مهمی که در تقویت بنیان خانواده و جامعه بر عهده دارند، با همکاری دستگاه‌های مسئول جلسات آموزشی و آگاه سازی در زمینه‌های مختلف دینی و خانواده با استفاده از اساتید مجرب و متخصص در طول سال برگزار شود تا بتوان با هدفمند برگزار کردن چنین جلساتی در کوتاه مدت و میان مدت شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باشیم.

کد خبر 360348

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.