مرحله اول داوری رویداد ایده کاپ شهر انجام شد

مرحله اول داوری ایده کاپ در مورد ایده هاو طرح های ارسال شده به دبیرخانه این رویداد انجام شد و از این میان هشت ایده و شش طرح برای شرکت در مرحله دوم انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرحله دوم با حضور مسئولان شهری، داوران و کارشناسان روز سه شنبه سیزدهم آذرماه در محل کتابخانه مرکزی برگزار می شود.

در این مرحله هر کدام از برگزیدگان در مرحله نخست، به مدت سه دقیقه طرح یا ایده خود را ارایه می کنند.

در پایان به سه طرح و سه ایده برگزیده جایزه اهدا می شود.

همچنین برای افزایش انگیزه شهروندان و افزایش کمی و کیفی مشارکت آنها، معاونت مالی و اقتصادی و سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان اجرای سه ایده و طرح برتر (به صورت پایلوت) حمایت می کنند.

دومین رویداد "ایده کاپ شهر" توسط شهرداری اصفهان با موضوع "درآمدهای شهری" به منظور جلب مشارکت مردمی در حوزه مدیریت شهری برپا می‌شود.

مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین با همکاری معاونت مالی و اقتصادی و سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری اصفهان این رویداد را برگزار می کند.

محورهای ایده‌پردازی این رویداد را "راهکار های نوین و خلاقانه برای وصول عوارض و بهای خدمات شهرداری و افزایش مشارکت شهروندان در پرداخت عوارض"، "بهره برداری از ظرفیت های قانونی در اختیار شهرداری برای درآمدزایی پایدار با محوریت مشارکت"، "معرفی مشوق‌های جدید در اختیار شهرداری برای جذب سرمایه گذاری"، "راهکارهای مولد سازی دارایی‌های موجود و در اختیار شهرداری اعم از اماکن تجاری اداری و مسکونی"، بود.

همچنین محورهای موضوعی طرح ها نیز "معرفی منابع درآمد جدید با رویکرد درآمد پایدار"، "ارایه طرح در راستای بهره برداری موقت از فضاها و مکان های بدون استفاده در اختیار شهروندان در محیط شهری"، "مشارکت و بهره برداری اقتصادی از فضاهای مختلف شهری"، "راهکارهای نوین جمع آوری وصحت سنجی اطلاعات ملکی شهرداری" و "ارایه راهکارجهت جذب خیرین در تامین مالی پروژه‌های شهری" بود.

کد خبر 360304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.