بیش از ۳ هزار معلول از خدمات بهزیستی شهرضا استفاده می‌کنند

شهرضا – رییس اداره بهزیستی شهرضا گفت: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نفر معلول از خدمات بهزیستی این شهرستان در دو بخش دولتی و خصوصی، استفاده می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، سیدعلی موسوی امروز (دوشنبه) در آیین گرامیداشت روز معلول، با بیان اینکه همه معلولان حق برخورداری از امکانات آموزشی، رفاهی و خدماتی را دارند، تصریح کرد: مسئولان باید برای مناسب‌سازی خیابان‌ها و معابر عمومی همکاری کنند، زیرا معلولان نیز مانند سایر افراد جامعه حق برخورداری از زندگی سالم و راحت را دارند.

وی با بیان اینکه مسئولان باید حقوق معلولان را به رسمیت بشناسند، خاطرنشان کرد: معلولان تاکنون توانمندی خود را در عرصه‌های مختلف علمی، هنری و ورزشی نشان داده‌اند و از این پس مدیران جامعه باید بیشتر به آن‌ها توجه کنند و امکانات بیشتری در اختیار آنان قرار دهند.

رییس اداره بهزیستی شهرضا ادامه داد: در این شهرستان محدودیتی برای تحت پوشش قرار دادن معلولان وجود ندارد و با حمایت‌های دولتی همه معلولان می‌توانند از خدمات بهزیستی استفاده کنند.

موسوی از ارایه خدمات بیمه‌ای به همه معلولان شهرضا خبر داد و اظهار کرد: امکانات بهزیستی برای خدمت به معلولان کافی نیست، به همین دلیل از امکانات بخش خصوصی در قالب خرید خدمت، برای ارایه خدماتی مانند گفتاردرمانی و کاردرمانی، استفاده می‌شود.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۷۵۹ مورد و از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۸ مورد فیزیوتراپی برای معلولان شهرستان انجام شده است.

رییس اداره بهزیستی شهرضا اضافه کرد: در سال گذشته یک میلیارد و ۵۹۳ میلیون تومان وام خوداشتغالی به ۱۴۰ نفر از معلولان شهرستان واگذار شد و از ابتدای امسال تاکنون ۳۸ نفر از این افراد از این تسهیلات به ارزش ۳۳۰ میلیون تومان استفاده کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۶۰ دانش‌آموز و ۲۴ دانشجو معلول از خدمات بهزیستی شهرضا استفاده می‌کنند، تصریح کرد: هزار و ۹۷۶ نفر از معلولان شهرستان در شهر و ۹۲۵ نفر در مناطق روستایی ساکن هستند.

وی با بیان اینکه پرونده ۶۰۰ نفر از معلولان شهرستان به بخش خصوصی واگذر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ نفر معلول از خدمات بهزیستی شهرضا استفاده می‌کنند.

کد خبر 360301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.