آهن، فولاد و محصولات پتروشیمی همچنان در صدر صادرات اصفهان است

آهن و فولاد به ارزش ۵۲۲ میلیون دلار و محصولات پتروشیمی ۲۸۸ میلیون دلار بر اساس آمار هشت ماهه اعلام شده از طرف گمرک اصفهان بیشترین میزان صادرات اصفهان را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی گمرک اصفهان، مدیر کل گمرک اصفهان با اشاره به آمار هشت ماهه اول ۹۷ گمرک استان اصفهان، اظهار کرد: عمده ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان، آهن و فولاد به ارزش ۵۲۲ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی  ۲۸۸ میلیون دلار، فرش ۱۴۰ میلیون دلار و محصولات شیمی آلی ۹۵ میلیون دلار است.

اسداله احمدی ونهری افزود: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان  اصفهان عراق با ۴۴۴ میلیون دلار و ۳۰ درصد، افغانستان با ۲۰۶ میلیون دلار و  ۱۴ درصد، امارات متحده عربی  با ۱۶۷ میلیون دلار و ۱۱  درصد، پاکستان با ۱۱۶ میلیون دلار و ۸ درصد و  عمان با ۱۱۵ میلیون دلار و ۸ درصد  سهم ازکل صادرات استان  دارا است.

وی اضافه کرد: در ۸ ماهه نخست امسال، بالغ بر یک میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار کالا از استان اصفهان به مقصد ۹۶ کشور جهان صادر شده است.

احمدی ونهری گفت: در هشت ماهه اول ۱۳۹۷ از استان اصفهان، یک‌هزار و ۹۹  قلم کالا به  وزن سه میلیون و ۳۹۵ هزار تن و به ارزش یک میلیارد و ۴۷۳ میلیون دلار کالا به مقصد ۹۶ کشور جهان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن ۱۲ درصد و از حیث ارزش ۴۴ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: ۴۷ هزار و ۳۸۶ تن کالا به ارزش ۲۱۷ میلیون و ۵۸۲ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۲۱ درصد و از حیث ارزش ۱۸ درصد کاهش یافته است.

مدیر کل گمرک اصفهان گفت: با توجه به برنامه های اقتصاد مقاومتی و با راه اندازی و استفاده از  سامانه های امور گمرکی و  پنجره تجارت فرا مرزی، درهشت ماهه امسال بالغ بریک هزار و ۴۱۸ میلیارد و ۴۷۷ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد افزایش داشته است.

احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان طی هشت ماه سال‌جاری گفت: ماشین آلات مکانیکی ۹۴ میلیون دلار، ماشین آلات برقی ۲۳ میلیون دلار، اجزا و قطعات منفصله خودرو ۱۸ میلیون دلار بوده است، افزود: عمده ترین کشورهای صادر کننده به مقصد گمرک اصفهان چین با ۲۳ درصد، ایتالیا با ۱۶ درصد، آلمان با ۱۵ درصد، ترکیه ۹ درصد و فرانسه با ۸ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در هشت ماهه ابتدای سال ۹۷ تعداد ۱۶۶ هزار و ۳۸۵ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آنها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۳ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در استانی همچون اصفهان که دارای پتانسیل و ظرفیت‌های بی نظیری همچون گیاهان دارویی و محصولات کشاورزی، صنایع دستی و ... است، این که در تمامی گزارش های اعلام شده برای صادرات این استان همچنان آهن، فولاد و محصولات پتروشیمی در صدر صادرات است، جای تعجب دارد و همت مسئولان و تولیدکنندگان را می طلبد تا از همه ظرفیت های اصفهان برای ارتباط با جهان استفاده شود.

کد خبر 360293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.