المپیاد ورزشی عامل تحرک دانش آموزان تیران‌ و کرون شد

تیران-مدیر آموزش و پرورش تیران‌ و کرون گفت: المپیاد ورزشی عامل تحرک و گرایش بیش از پنج هزار نفر دانش‌آموزان این شهرستان به ورزش شده‌ است.

علیرضا مرزبان در گفت‌ و گو با خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، با اشاره به برگزاری پنجمین دوره المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای اظهار کرد: این برنامه فرهنگی و ورزشی امسال در بیش از ۵۰ درصد مدارس شهرستان با به کارگیری ظرفیت گسترده محلی، خانواده‌ها و دانش‌آموزان در حال انجام است.

وی افزود: المپیاد ورزشی عامل تحرک و گرایش بیش از پنج هزار نفر دانش آموزان این شهرستان به ورزش شده که این دانش‌آموزان در گذشته نسبت به فعالیت‌های ورزشی به رقابت و مشارکت خوبی نداشته‌اند، اما به واسطه این برنامه مشارکت آن‌ها افزایش یافته است.

مدیر آموزش و پرورش تیران و کرون از افزایش همکاری کادر اجرایی مدارس برای فعالیت‌های ورزشی خبرداد و گفت: مدیران مدارس با برگزاری برنامه المپیاد ورزشی همکاری بیشتری با مربیان ورزش دارند و مشارکت خیران و خانواده‌ها را برای فعالیت‌های ورزشی جذب کرده‌اند.

وی از ضعف در امکانات ورزشی مدارس تیران‌وکرون خبرداد و عنوان کرد: امکان فعالیت ورزشی در مدارس برای دانش آموزان فراهم نیست، اما برگزاری المپیاد ورزشی با ترغیب دانش آموزان به ورزش باعث شده آن‌ها در اوقات فراغت به کلاس‌ها و برنامه‌های ورزشی بروند.

مرزبان با بیان اینکه کانون‌های ورزش مدارس در قالب برگزاری المپیادهای ورزشی راه‌اندازی می‌شود، خاطرنشان‌ کرد: امکان برگزاری بعضی از کلاس‌های ورزشی از جمله تنیس، شطرنج، بازی‌های بومی و محلی در مدارس فراهم است و اگر اولیای دانش آموزان و مربیان ورزش همکاری داشته باشند کانون‌های ورزش مدارس راه اندازی می‌شود.

وی تحرک و ورزش را نیاز دانش آموزان دانست و یادآور شد: ورزش علاوه بر منفعت برای سلامت جسم برای روح و نشاط دانش آموزان نیز نیاز است و فرصتی برای رشد و پیشرفت آن‌ها خواهد بود.

کد خبر 360290

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.