المان یادمان جشنواره ملی تئاتر مهر در کاشان نصب شد

کاشان - مدیر عامل سازمان زیباسازی شهرداری کاشان، از نصب المان یادمان ویژه چهاردهمین جشنواره ملی تئاترمهر کاشان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان کاشان محمد علی پیراسته در جمع خبرنگاران با اشاره به ساخت و نصب این المان اظهار کرد: با توجه به برگزاری چهارده دوره جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان همزمان با برگزاری این رویداد هنری در کاشان به سفارش این سازمان، المان یادمان جشنواره  ساخته و روبه روی ساختمان مرکزی شهرداری کاشان نصب شد.

وی با اشاره با اینکه جنس این سازه ۱۰۰ درصد فلز و دارای ارتفاع سه متر و ۸۰ سانتی‌متر است، گفت: این المان باهنرمندی محمد خاکی و حسین اکرمی دو تن از هنرمندان کاشانی برگرفته از نماد جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان که از نقش بز سیلک است، به منظور ارائه آیینه‌ای از جشنواره ملی تئاترمهر در فضای شهری و معرفی این جشنواره ساخته و نصب شده است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری کاشان یادآور شد: در طراحی المان یادمان جشنواره ملی تئاتر مهر از نقش بز با شاخ‌های خمیده، سمبل کامیابی و باران الهی که بر روی سفالینه‌های تپه‌های باستانی سیلک با تمدن هفت هزار ساله نقش بسته، استفاده شده است .

پیراسته تصریح کرد: المان یادمان جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان با هدف ارتقاء سطح بینش شهروندان نسبت به هنرهای تجسمی و همچنین گسترش و غنا بخشیدن به فضاهای شهری و نمایش مفاهیم فرهنگی و هنری ساخته و نصب شده است.

به گزارش ایمنا، چهاردهمین جشنواره ملی تئاتر مهر کاشان با حمایت مرکز هنرهای نمایشی با رقابت گروه‌های هنری از سراسر کشور ۹ تا ۱۵ آذرماه به میزبانی فرهنگسرای مهر در کاشان برگزار می شود.

کد خبر 360282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.