سازمان ملل باید طرح آمریکا علیه مقاومت را خنثی کند

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در نامه‌ای به رییس مجمع عمومی سازمان ملل و کشورهای عضو خواستار تلاش این نهاد برای خنثی کردن طرحی شد که از سوی آمریکا مطرح شده و در صورت تصویب، برای نخستین بار مقاومت فلسطین و جنبش حماس را محکوم می کند.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی فلسطین، حماس در بیانیه‌ای گفت: تلاش‌های پیاپی واشنگتن را که نه تنها بیانگر دیدگاه رژیم اشغالگر صهیونیستی بلکه گامی برای حمایت مادی و معنوی از این رژیم اشغالگر برای ادامه تعرض به ملت فلسطین و محروم کردن آن از حقوق اساسی اش به شمار می رود، با خشم دنبال می کنیم.

جنبش حماس همچنین از اعضای سازمان ملل خواست تلاش‌های خصمانه آمریکا را ناکام گذاشته و از مشروعیت بین المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل و حقوق مشروع ملت‌ها در دفاع از خود و مقاومت برابر اشغالگری، حمایت کنند.

اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز در تماس با شماری از رهبران و وزیران امور خارجه کشورهای منطقه و جهان از آنها خواست تلاش‌های آمریکا را برای تصویب قطعنامه‌ای که در آن حماس از طریق مجمع عمومی سازمان ملل محکوم شود، خنثی کنند.

هنیه در این نامه درباره تلاش‌های آمریکا برای ارایه پیش نویس قطعنامه محکومیت مقاومت فلسطین به مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرده است «آخرین نمونه تلاش‌های آمریکا برای حمایت از رژیم صهیونیستی، تصمیم نماینده این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل برای ارایه پیش نویس قطعنامه محکومیت مقاومت فلسطین است و این در حالی است که دفاع از خود در برابر رژیم اشغالگر و نژاد پرستی که بیش از ۷ دهه اراضی فلسطینی را اشغال کرده، حق ملت ماست.»

پیش نویس این قطعنامه آمریکا در محکومیت مقاومت، خشم و ناراحتی گروه های مختلف فلسطینی و حتی جنبش فتح را به دنبال داشته است.

کد خبر 360274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.