آمریکا در صورت هرگونه خطا سیلی محکمی از ایران می خورد

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح درباره سخنان اخیر مقامات آمریکایی، گفت: در صورت بروز هرگونه خطا از سوی آمریکا و همپیمانان آنها، جمهوری اسلامی ایران آنچنان سیلی محکمی به آنها می زند که تا ابد پشیمان شوند.

به گزارش ایمنا، سردار سرتیپ ابوالفضل شکارچی عصر یکشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آمریکایی‌ها اخیرا در قالب عملیات روانی بحث تجاوز نظامی را عنوان می کنند که موضوع تازه ای نیست.

وی افزود: افراد تازه به دوران رسیده‌ای در آمریکا هستند که به خوبی با قدرت ایران آشنایی ندارند، به مقامات آمریکایی توصیه می کنیم که ابتدا با نظامیان خود در خلیج فارس صحبت کنند و سپس به اظهار نظر بپردازند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح بیان کرد: آنها از بی تجربگی و استیصال حرف‌هایی می زنند که پشتوانه ندارد، اگر فرض را بر این بگذاریم که حرف‌های آنها درست باشد، در صورت خطای آمریکا و همپیمانان آنها، ایران آنچنان سیلی محکمی به آنها می زند که تا ابد پشیمان شوند.

این مقام ارشد نظامی گفت: آنها چنین کاری نمی کنند، مگر اینکه این افراد کم تجربه دست به اقدامی بزنند که قطعا تاوانش را هم می دهند.

سردار شکارچی درباره توان موشکی ایران نیز گفت: ساخت موشک برای دفاع و بازدارندگی است و توان موشکی ایران توسعه پیدا خواهد کرد. توان موشکی کشور قابل مذاکره نیست، در صورت نیاز هم تست و هم آزمایش موشک‌ها در دستور کار است.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح تصریح کرد: ایران هیچ چشم داشتی به منافع و سرمایه دیگر کشورها ندارد، توان دفاعی ما در حوزه بازدارندگی است و تهدیدی برای دیگر کشورها نیست؛ مگر اینکه مورد تهدید قرار بگیریم که قطعا پاسخ کوبنده ای خواهیم داد. آمریکا به عنوان نقض کننده قطعنامه ۲۲۳۱ و قانون شکن‌ترین کشور دنیا حق تفسیر قانون ندارد.

وی درباره موضوع یمن نیز گفت: اخیرا دو تن از مقامات رسمی آمریکا یاوه گویی‌هایی کردند مبنی بر اینکه ایران تسلیحات در اختیار یمن قرار می‌دهد، در صورتی که ملت و ارتش یمن قدرتمند هستند و نیاز به کمک ندارند.

سخنگوی ارشد نیروهای مسلح اضافه کرد: ملت یمن روی پای خود ایستاده است و تاکنون پیروزی‌های پی در پی داشته‌اند و عربستان، امارات و هم پیمانانشان را به استیصال کشانده‌اند.

سردار شکارچی یادآور شد: عربستان و صهیونیست ها در یمن دستاوردی نداشتند به همین دلیل آمریکایی‌ها مجبور به چنین کارهایی هستند. نمایش قطعات موشک و پهپاد کار سختی نیست و می شود آن را به هر کشوری نسبت داد قبلا هم آمریکایی ها چنین کاری کرده بودند که سازمان ملل این موضوع را رد کرد و آن را دروغ خواند.

منبع:ایرنا

کد خبر 360257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.