نقشه جامع شهر هوشمند رونمایی می‌شود

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه از رونمایی نقشه جامع شهر ارومیه به‌عنوان زیرساخت شهر هوشمند خبر داد.

به گزارش ایمنا، یاسر اسدپور اظهار کرد: سامانه جامع نقشه آنلاین شهر ارومیه به‌عنوان بستر اطلاعات جامع شهری با ارایه انواع خدمات مبتنی بر نقشه شامل مسیریابی، جستجوی اماکن در دسته‌بندی‌های مختلف، مشاهده انواع نقشه‌های پایه، کسب و کارهای الکترونیک راه‌اندازی و رونمایی می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از ارایه سرویس‌های شهروندی- گردشگری مبتنی بر موقعیت مکانی، آسان‌سازی دسترسی کاربران به اطلاعات و سرویس‌های مکانی متناسب با نیاز و موقعیت جاری آن‌ها است.

اسدپور افزود: این سامانه در ۱۵ لایه مختلف اطلاعاتی شامل مراکز اقامتی و گردشگری، حمل و نقل و ترافیک، مراکز هنری، تفریح و سرگرمی، خوردنی‌جات، بازار و خرید، بهداشتی و درمانی، خدمات اداری، ورزشی، مراکز آموزشی، مراکز فرهنگی، مذهبی، خدمات شهری، نیازمندی‌های متداول، سایر نیازمندی‌های روزمره، بانک‌ها و خودپردازها و شعب نمایندگی بیمه آماده‌سازی شده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری ارومیه گفت: این سامانه برای تمامی همشهریان و گردشگران قابل دسترس خواهد بود، چراکه از بزرگترین قابلیت‌های این سامانه می‌توان به مکان‌یابی و مسیریابی آن برای گردشگران اشاره کرد.

وی گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده قابلیت‌های زیادی از جمله ارائه همزمان اپلیکیشن موبایل (اندروید)، جستجوی سریع و ترکیبی، مسیریابی، خودروسواری و اتوبوس را در این سامانه برای کاربران آن در نظر گرفتیم.

وی ابراز امیدواری کرد: با ارائه این بسته نرم‌افزاری مبتنی بر نقشه و همکاری بیشتر مجموعه‌های مختلف شهری مبنی بر تکمیل داده‌های اطلاعاتی و توصیفی، شاهد توسعه سریع این خدمت و شکل‌گیری پایگاه اطلاعاتی گردشگری و نقشه محور ایده‌آل در شهر باشیم و بسترهای ارتباطی لازم را برای تحقق شهر الکترونیکی فراهم آوریم.

گفتنی است این سامانه با آدرس map.urmia.ir قابل دسترس برای تمامی همشهریان و گردشگران است که برای استفاده بر روی گوشی‌های اندرویدی با نصب اپلیکیشن "نقشه همراه ارومیه" از روی کافه بازار به راحتی بارگذاری و نصب می‌شود.

کد خبر 360238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.