پنجمین جایزه بین‌المللی بازیگری برای نوید محمدزاده

نوید محمدزاده با دریافت جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم «تالین»، شمار جوایز سینمایی بین‌المللی خود را در عرصه بازیگری به عدد پنج رساند.

به گزارش ایمنا، نوید محمدزاده اولین بار در سال ۲۰۱۴ میلادی برای بازی در فیلم «عصبانی نیستم» ساخته رضا درمیشیان نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد از جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک شد اما اولین جایزه بین‌المللی خود را در عرصه بازیگری در سال ۲۰۱۵ برای بازی در فیلم «ناهید» به کارگردانی آیدا پناهنده از جشنواره فیلم «براتیسلاوا» از کشور اسلواکی دریافت کرد. 

اما شاید مهم‌ترین جایزه سینمایی محمدزاده در سال ۲۰۱۷ به دست آمد که جایزه بهترین بازیگر مرد بخش افق‌های هفتاد و چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم ونیز برای فیلم «بدون تاریخ؛ بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند بود.

جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در کشور استرالیا نیز در همان سال برای نقش‌آفرینی محمدزاده در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» از وی با اعطای جایزه‌ای به صورت ویژه تقدیر کرد و جشنواره فیلم «براتیسلاوا» نیز برای دومین بار جایزه بهترین بازیگری خود را برای این فیلم به نوید محمدزاده اختصاص داد. 

فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» به کارگردانی هومن سیدی نیز در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی جشنواره فیلم "شب‌های سیاه‌ تالین" در کشور استونی حضور یافت و در نهایت در مراسم اختتامیه این رویداد سینمایی که شب گذشته برگزار شد، نوید محمدزاده برای بازی در این فیلم به عنوان برنده جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره انتخاب شد. 

نوید محمدزاده که این روزها با نمایش «بینوایان» بر صحنه تئاتر است، به دلیل حضور در این نمایش نتوانست به جشنواره‌ «تالین» برود.

محمدزاده دو سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل جشنواره فیلم فجر را نیز برای فیلم‌های «بدون تاریخ، بدون امضا» و «ابد و یک روز» در کارنامه سینمایی‌اش دارد و دو بار نیز برای فیلم «مغزهای کوچک زنگ‌زده» و «خشم و هیاهو» نامزد بهترین بازیگر نقش اصلی مرد از جشنواره فیلم فجر شده است. 

منبع: خبرگزاری ایسنا

کد خبر 360216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.