دفاع تمام قد کوروش محمدی از عملکرد «فرهنگی و اجتماعی» مدیریت شهری

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای شهر اصفهان در واکنش به صحبت‌های برخی منتقدان، از عملکرد یک ساله مدیریت شهری دفاع کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کوروش محمدی پیش از ظهر امروز (یکشنبه) در نطق پیش از دستور خود در  پنجاه و هفتمین جلسه علنی شورای شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از معضلاتی که سال ۹۷ در مجموعه مدیریت شهری با آن مواجه بودیم پاسخگویی به سیل انتقادات بعضاً غیرمنصفانه و غیرکارشناسی در ارتباط با نحوه عملکرد شورای پنجم و مدیریت شهری بود، اظهار کرد: صرف نظر از اینکه وقتی نقصی در کارکردها وجود دارد نقد می‌تواند راهگشا و یاری کننده باشد تا در عرصه خدمت‌رسانی و کسب رضایت مردم و ایجاد رفاه در جامعه، اهداف را دنبال کرد، اما بخشی از این نقدها خیلی غیر منصفانه و ناجوانمردانه بوده و شاید بیشتر بر مبنای اغراض سیاسی و شخصی عنوان شده است.  

وی با بیان اینکه برخی منتقدان می‌گویند «شورای پنجم و مدیریت شهری هیچ اقدامی نکرده است»، افزود: امروز روزی نیست که من از عملکرد خود و همکارانم دفاع کنم اما بر حسب وظیفه و تکلیفی که نسبت به مجموعه همکارانم در حوزه مدیریت شهری دارم باید چند نکته در خصوص اقدامات یکساله در حوزه  فرهنگی و اجتماعی به استحضار مردم شریف اصفهان و منتقدانی که در این ماه‌های اخیر انصافا کم نگذاشتند برسانم بدیهی است که شهرداری از عملکرد خود در حوزه‌های عمرانی، شهری، حمل و نقل و مدیریت شهری دفاع خواهد کرد.

محمدی گفت: اگر شهر اصفهان را با پنج سال اخیر مقایسه کنیم به وضوح نوعی رشد و تعالی را در ارتباطات و تعامل در  مولفه‌های فرهنگی که شهر و جامعه به آن توجه دارد شاهد خواهیم بود.

وی ادامه داد: نشاط اجتماعی صرفاً ابزارها، طراحی صحنه‌ها و دکوراسیون شهر و محیط نیست بلکه نشاط اجتماعی برای همبستگی اجتماعی مردم نسخه دارد و تاکید آن بر این است که هر کجا مردم همبستگی داشته باشند و در کنار هم باشند قطعا نشاط اجتماعی هم وجود دارد.

محمدی افزود: بی انصافی است اگر تغییر بزرگی که طی این یک و نیم سال اخیر و اتفاقاتی را که در شهر اصفهان افتاده و مشارکت‌ها و انسجام اجتماعی را در مردم تقویت کرده است، نبینیم و احساس نکنیم.

رییس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: امروز در خصوص ایجاد همبستگی بین مردم اصفهان و افزایش مولفه‌های سرمایه اجتماعی که در اتاق فکر مباحث استراتژیکی اصفهان بر آنها تاکید شده، شاهد گسترش مولفه‌های اجتماعی شهر اصفهان طی دو سال اخیر هستیم و بی انصافی است اگر این تغییرات را نبینیم.

محمدی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در حوزه فرهنگی اتقاق افتاد اقدام شجاعانه و ارزشمند شورای شهر در خصوص نامگذاری یکم آذر به عنوان روز اصفهان است، تاکید کرد: با وجود مدت اندکی که برای همکاران ما در معاونت فرهنگی اجتماعی و ورزشی و همین طور اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری وجود داشت اصفهان به سند و گواه تمام انصاف کاران و صاحبان نظران و اهل رسانه و مطبوعات  که در این شهر قلم می زنند و همه دغدغه مندان حوزه فرهنگ و نشاط اجتماعی شاهد یک رخداد بی نظیری در یک آذر و چند روز منتهی به میلاد رسول اکرم (ص ) بودیم. 

وی به اجرای حدود ۸۰ برنامه با رویکرد محلی و منطقه‌ای در روز نکوداشت اصفهان اشاره کرد و افزود: مردم شاید برای نخستین بار طی ده یا بیست سال اخیر به این برنامه‌ها احساس تعلق کردند ، برای مثال "برنامه از میدان تا میدان" برنامه‌ای بود که مردم اصفهان از تمام نقاط برای شرکت در این برنامه گرد هم آمدند این همان انسجام و سرمایه اجتماعی است.

محمدی یادآور شد: طی سه شب مراسم "جشن بزرگ سلام حضرت دلبر"  در سالن پیروزی برگزار شد و هر شب استقبال غیر قابل تصور  و تعداد زیادی از مردم پشت درهای بسته روبه‌رو بودیم این استقبال بی‌نظیر بیانگر همان نیاز مردم به نشاط اجتماعی در چهارچوب ارزش‌ها است که مورد استقبال مردم قرار گرفت.

وی ضمن تقدیر از شهردار، اعضای شورای شهر، اداره ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی که با تلاش شبانه‌روزی  و برنامه‌ریزی حجم وسیعی از برنامه را در روز اصفهان و پاسداشت این روز اجرا کردند، گفت: این برنامه‌ها مورد توجه مردم اصفهان و مهمانان خارجی قرا گرفت و نکته مهم‌تر اینکه این جشن‌ها برای اولین بار در بین مردم و در ارتباط با مردم انجام شد که مورد توجه عرصه‌های بین‌المللی نیز قرار گرفت.

کد خبر 360210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.