طرح "ساماندهی اطراف منارجنبان" تا پایان سال کلید می‌خورد

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با اشاره به احیای بافت مجاور منارجنبان گفت: سرمایه‌گذار جدید برای اجرای طرح "ساماندهی اطراف منارجنبان" انتخاب شد و اکنون در حال انجام برآوردهای اقتصادی است که پس از تایید نهایی تا قبل از نوروز کلنگ آن زده می شود.

سید عباس روحانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در مجاورت منارجنبان، ۱۴ هزار مترمربع زمین وجود دارد که از زمان قدیم به صورت گورستان بوده و بعد مدارسی در اطراف آن احداث شده است؛ طی چهار سال گذشته آزادسازی این زمین انجام شد و طراحی لازم برای آن صورت گرفت، بر اساس این طرح حدود ۱۱ هزار مترمربع از اراضی به صورت محوطه باز به عنوان پارک شهری اجرا می‌شود و سه هزار مترمربع نیز به عنوان مجموعه فرهنگی و تجاری طراحی شده است.

وی افزود: با توجه به محدودیت های میراثی، اجرای این طرح با تاخیر رو به رو شد و سرمایه گذار نتوانست خود را با محدودیت ها وفق دهد، از این رو طی فراخوانی سرمایه گذار جدید انتخاب شد و اکنون در حال انجام برآوردهای اقتصادی است که پس از تایید نهایی تا قبل از نوروز کلنگ آن زده می شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان ادامه داد: این منطقه حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که تراکم جمعیت آن به نسبت وسعت منطقه زیاد نیست و این ویژگی، منطقه را برای سکونت مناسب می‎کند، زیرا به اندازه کافی اکسیژن برای تنفس در این منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه با تعریف پروژه‌های عمرانی و خدماتی، آهنگ سریع رشد را برای منطقه ۹ در آینده پیش‌بینی کرده‌ایم، اظهار کرد: احداث کندرو خیابان آتشگاه در دست اجرا است به طوری که بخشی از پروژه حدفاصل خیابان قدس تا خیابان نبوی‌منش اجرا شده است و از تقاطع شهید حجازی تا خیابان قدس نیز در دست آزادسازی تدریجی است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان از پیشرفت ۵۰ درصدی آزادسازی پروژه کندرو خیابان آتشگاه خبر داد و گفت: با توجه به تدریجی بودن آزادسازی، سال آینده در بودجه منطقه برای آزادسازی این پروژه اعتبار لازم در نظر گرفته می شود.

روحانی با بیان اینکه ۳۰ درصد مادی‌های شهر در منطقه ۹ شکل گرفته است، گفت: در اطراف این مادی ها فضاهای سبز وجود دارد که که با وضعیت کم آبی، رژیم آبی برای آنها در نظر گرفته‌ایم؛ با توجه به همجواری منطقه ۹ با منطقه ناژوان و وجود باغات زیاد در شمال و جنوب منطقه؛ همچنین فضای سبز اکولوژیک در منطقه، نگهداری این حجم فضای سبز کاری بسیار سخت و دشوار است.

وی تاکید کرد: درختان ۵۰ ساله اطراف مادی‌ها را نمی‌توان به صورت قطره‌ای آبیاری کرد چون ریشه‌هایی عمیق دارند، به همین دلیل آبیاری آنها به صورت غرق آبی انجام می‌شود؛ خوشبختانه تعامل خوبی بین منطقه ۹ و مالکان چاه‌های آب ایجاد شده است تا با کمبود آب مواجه نشویم.

کد خبر 360205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.