پرچم ژاپن نماد تبعیض باشگاهی در فوتبال ایران

در یک‌ ماه گذشته در تعدادی از رقابت‌های باشگاهی فوتبال ایران شاهد نمایان شدن پرچم کشور ژاپن بر روی سکوها از سوی هواداران بوده‌ایم که به عنوان نماد اعتراض به تبعیض در مدیریت ورزش ایران است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهم‌ترین حاشیه این‌ روزهای حوزه هواداری فوتبال ایران مربوط به حضور ثابت و همیشگی پرچم کشور ژاپن در ورزشگاه‌های ایران است که از بازی برگشت فینال لیگ قهرمانان آسیا بین دو تیم پرسپولیس و کاشیمای ژاپن آغاز شد و در ادامه هواداران تراکتورسازی، سپاهان و پارس جنوبی این کار را انجام دادند.

حتی عکس‌هایی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می‌داد در رقابت‌های لیگ دسته دوم فوتبال ایران هم پرچم ژاپن بر روی سکوها دیده شده و کار از سطح لیگ برتر هم فراتر رفته است. در نگاه اول شاید مخاطب عادی تصور کند که حمل این پرچم به معنای حمایت از تیم کاشیمای ژاپن و طعنه به شکست پرسپولیس در فینال لیگ قهرمانان آسیا است، اما ماجرا کمی پیچیده‌تر است و هواداران غیر پرسپولیسی به خاطر تبعیض‌های صورت گرفته در ارتباط با اختصاص امکانات به تیم پرسپولیس در مقایسه با بقیه تیم‌ها معترض هستند و این پرچم سفید و قرمز معنایی به جز حمایت از تیم ژاپنی دارد.

البته همانطور که قبلا هم بحث شده بود علاقه‌مندی بخشی از جامعه فوتبالی ایران در ارتباط با ناکامی آسیایی پرسپولیس اتفاقی طبیعی در فوتبال ایران بود که بی جهت برداشت دیگری از آن صورت گرفت، چون در دنیای فوتبال این یک اتفاق رایج است و همانطور که در کشورهای صاحب فوتبال هواداران دو تیم رقیب چشم دیدن موفقیت‌های تیم حریف را ندارند در ایران هم علاقه استقلالی‌ها، سپاهانی‌ها و تراکتوری‌ها به شکست پرسپولیس در بازی فینال قابل انتقاد نیست.

با وجود اینکه مدیران باشگاه پرسپولیس و هواداران سرخ زیر بار قبول این مسئله نمی‌روند که در این چند ماه اخیر وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال همکاری کاملی با آنها داشته اند ولی در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ با سپاهان، ذوب‌آهن و استقلال این همکاری وجود نداشته است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای موفقیت پرسپولیس و کمک‌های مادی و معنوی وزارت ورزش می‌توان گفت که این رفتارها عاملی برای اعتراض بقیه تیم‌ها شده است.

سالهای زیادی است که فوتبال ایران به خاطر قدرت هواداری و رسانه‌ای دو تیم پرسپولیس و استقلال در اختیار دو رنگ قرمز و آبی قرار دارد ولی موفقیت‌های داخلی و خارجی پرسپولیس در سه فصل گذشته کفه ترازوی وزارت ورزش را به سمت قرمزها سنگین کرده است و امروز آبی‌ها هم که خودشان زمانی صاحب تمامی امکانات بودند نسبت به وضعیت رقیب سنتی خودشان معترض هستند.

از طرف دیگر در شهرستان‌هایی هم که هواداران علاقه‌مند به فوتبال زیاد دارند این تبعیض که از جانب وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و رسانه ملی ایجاد می‌شود شرایط را بسیار بدتر کرده است و خود ژاپنی‌ها فکرش را هم نمی‌کردند که روزی برسد که پرچم کشورشان در ایران، بهانه‌ای برای اعتراض هواداران غیر پرسپولیسی نسبت به مدیریت ورزش ایران باشد.

کد خبر 360204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • حجت اله IR ۱۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    5 1
    با سلام خدمت شما در جواب شما بزرگوار این رو بگویم تیم تراکتور سازی که با استفاده از قدرت خود در گرفتن بازیکن سرباز هیچ وقت تبعیض نبود زمانی که از خود تیم پرسپولیس وذوب اهن بازیکن گرفت یا استقلال که سه میلیارد به تبریزی داده خبری نیست حداقل در این یک سال که پرسپولیس محروم بود چه کار برای پرسپولیس انجام گرفت فقط این رو میدونم که ما چشم دیدن موفقعیت همدیگر رو نداریم الان استقلال بیست بازیکن گرفته همش میگن وزیر پرسپولیسی وزیر اگر میتونست جلو رفتن بازیکنان رو بگیره جلو بازیکنن پرسپولیس رو میگرفت پرسپولیس چندچیز داشت که تیمهای دیگر ندارن بازیکنان با تعصب برانکو که گفت هیچ کس بزرگتر از پرسپولیس نیست تماشگر شما چرا نمیاد بررسی کنید که در ماه از طرفداران چه مقدار پول به باشگاه واریز میشه
  • شهرام IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    5 2
    اگر به فرض سالها پیش رویه ای نادرست بوده و الان اصلاح شده باید ناراحت بود ؟ جالب اینجاست که نویسنده هیچ اشاره ای به موارد تبعیض نکرده ، واقعیت قضیه این است که هیچ حمایت ویژه ای از پرسپولیس نشده . اگر از موفقیتهای پرسپولیس آن هم با این شرایط سخت و بدون بازیکن عصبانی هستید دنبال بهانه نگردید دوست عزیز
  • محمد IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    6 1
    نمیدونم چرا نظر من رو نمیزارین ولی بازم حوادث اخیر یعنی اوردن پرچم ژاپن کار خود تراکتوری هاست نه استقلالی ها
    • فرشید IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
      4 3
      مگر کسی گفته که کار استقلالی ها بوده ؟ مطمئنا که کار تراکتوری ها بوده و به حق هم بوده ، وقتی تیمی با تمامی امکانات رسانه ای و ملی میره تو فینال گند میزنه باید هم مورد تمسخر قرار بگیره ، این طبیعیه . بخاطر بازیهای نیمه نهایی و فینال کل بازیهای لیگشون رو تعلیق کردند و آخر سر اول هم نشدند و الان هم ننه من غریبم بازی در میارن که بازیهامون فشرده شده ، بابا همین کاشیما با تیم دومش وسط بازیهای آسیایی تو لیگشون شرکت کرد و آخ هم نگفت و آخر سر هم قهرمان شد . پرسپولیس و استقلال به درد لای جرز دیوار هم نمی خورن ، پر مدعا
  • م IR ۱۱:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    5 2
    با نظر نویسنده کاملا موافقم