باید زبان مشترک با جوانان داشته باشیم

شهرضا – فرماندار شهرضا گفت: جوانان و نوجوانان در بعضی موارد سخن مسئولان و پدر و مادر خود را متوجه نمی‌شوند، بنابراین باید به دنبال زبانی مشترک با آنان باشیم تا بتوانیم منظور خود را منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علی‌اصغر رفیعی‌نژاد امروز (یکشنبه) در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر این شهرستان، اظهار کرد: پایبند نبودن برخی از جوانان و نوجوانان به احکام مذهبی باید بررسی شود، زیرا در بسیاری موارد خانواده‌ها به رعایت این احکام پایبند هستند، اما فرزندان آن‌ها عمداً یا سهواً به این اصول توجه نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان هر روز در کوچه و بازار برای رعایت احکام شرعی به مردم تذکر داد، تصریح کرد: در ادرات کارمندان وظیفه دارند به قانون و مقررات احترام بگذارند و مسائل شرعی مانند حجاب را رعایت کنند، اما نمی‌توانیم در هرجایی این کار را انجام دهیم.

فرماندار شهرضا گفت: معضلاتی که امروز گریبان‌گیر ما هستند، نتیجه بی‌توجهی و سهل‌انگاری در طول سالیان گذشته است.

وی با بیان اینکه خانواده‌ها نباید مسئولیت تربیتی خود را برعهده دیگر سازمان‌ها و دولت قرار دهند، تأکید کرد: وقتی ۴۵ درصد از افراد جامعه جوان و نوجوان هستند و در بسیاری مورد سخن مسئولان و پدر و مادر خود را متوجه نمی‌شوند، باید زبانی مشترک با آن‌ها پیدا کنیم تا منظورمان را به آن‌ها بفهمانیم.

رفیعی‌نژاد با بیان اینکه باید معضلات اساسی جامعه برطرف شود، اظهار کرد: آسیب‌هایی مانند گران‌فروشی و کم فروشی، کم‌کاری کارکنان در ادارات و دروغگویی که مردم ضعیف جامعه را تحت فشار قرار داده و باعث شده نوعی بی‌تفاوتی اجتماعی نسبت به فقرا، ایتام و مستمندان ایجاد شود نیز منکراتی هستند که باید به آن‌ها توجه کنیم.

وی اضافه کرد: وقتی معیشت فردی با سختی تأمین شود، مسلما فرصت چندانی برای پرداختن به امور فرهنگی و مذهبی پیدا نخواهد شد.

فرماندار شهرضا رفیعی‌نژاد با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر نیازمند مشارکت همگانی است، تصریح کرد: باید مردم را در این زمینه همراه کرده و با جدیت با همه مظاهر فساد برخورد کنیم.

وی با اشاره به رفع ممنوعیت عرضه قلیان در قهوه‌خانه‌ها، یادآور شد: وقتی حکم ممنوعیت در این زمینه صادر شد، جوانان و افرادی که قصد مصرف قلیان داشتند به باغات پناه بردند که مفاسد دیگری به دنبال داشت؛ بنابراین اگر قرار است چیزی ممنوع شود باید با رعایت همه جوانب و توجه به تدابیر کارشناسان آن باشد.

کد خبر 360200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.