طلای سبز به خاکبرگ تبدیل می‌شود

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: برگ‌ها، طلاهای سبز و بهترین منبع کربن هستند که به سیلوی برگ انتقال می‌یابند و به خاکبرگ تبدیل می‌شوند.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پاییز یکی از فصل‌های بسیار زیبا است، البته در پاییز امسال رنگارنگی را بیشتر می‌توان در درختان شهر مشاهده کرد؛ علی‌رغم تنش آبی در فصل تابستان امسال، توجه ویژه به درختان باعث شد آسیبی متوجه این سرمایه‌های شهر نشود، زیرا اگر آسیب دیده بودند به جای رنگارنگی، درختان خشک شده با برگ‌های مرده را در شهر شاهد بودیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: در حال حاضر که برگ درختان با رنگ‌های زرد و قرمز دیده می شود به آن معنا است که این درخت به لحاظ فیزیولوژی کار خود را درست انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در مناطق ۱۵ گانه سیلوهایی آماده شده است تا با جمع آوری برگ‌های موجود در سطح شهر و انتقال آنها به سیلوها، فراوری‌هایی بر روی برگ طی ۹ ماه انجام شده، به کود خاکبرگ تبدیل شود، اظهار کرد: امسال سازمان پارک‌ها و فضای سبز چهار دپوی اصلی را واقع در جروکان، محمودآباد، ناژوان و جنگل شرق به مناطق معرفی کرده است.

مرتضایی‌نژاد با تاکید بر اینکه هیچ برگی زباله محسوب نمی‌شود، ادامه داد: درختان با عمل فتوسنتز مواد غذایی را از خاک جذب و به سطح برگ‌ها می‌آورند تا با کمک انرژی خورشیدی عمل فتوسنتز انجام شود و گیاه طراوت خود را از این مواد غذایی تامین کند، بنابراین اگر قرار باشد این برگ‌ها دور ریخته شود یا سوزانده شود، در واقع منبع ذخیره مواد غذایی را از دست داده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: البته در جاده‌های سلامت ناژوان و بخشی از چهارباغ برگ‌ها سریع جمع‌آوری نشد تا شهروندان از وجود آنها لذت ببرند و پاییز را بیشتر احساس کنند.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: تعدادی از باغبان‌های شهر با خوش سلیقگی با استفاده از برگ‌های خزان شده، شکل‌های زیبا درست کرده‌اند تا این روزها به جای بستر گل، بستر برگ‌های زرد را در برخی از بوستان‌های شهر ببینیم.

کد خبر 360194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.